2012. április 23., hétfő

Sacher torta

Sacher torta sütésére már többféle receptet kipróbáltam, de legjobban a Lajos Mari-féle recept vált be a 66 torta könyvből. Nem egy látványos torta ez, viszont nagyon könnyű elkészíteni és hihetetlenül finom! Szerintem egy titka van: csakis jó minőségű étcsokoládéval szabad készíteni, mert egy silányabb változat teljesen elronthatja az ízhatást.
A recept előtt egy kis érdekesség: a múltkor olvastam, hogy a Sacher torta talán az egyetlen olyan sütemény a világon, amelynek elkészítése bírósági ügy lett. A bécsi Demel cukrászda és a Hotel Sacher peres úton kívánta eldönteni, hogy melyikőjük receptje azonos az eredetivel, amelyet Franz Sacher, a Metternich főszakácsa talált ki. Hét évig húzódott a per és végül a hotel nyert, vagyis az eredeti tortát belül is meg kell tölteni baracklekvárral, nem csak kívül - a csokoládémáz alatt - ahogyan azt a cukrászda állította.
Hozzávalók:
200g étcsoki
8 tojás
200g margarin vagy vaj
150g porcukor
1 vaníliás cukor
150g kristálycukor
1 sütőpor
200g liszt
Máz és bevonás:
200g tortabevonó
2-3 evőkanál olaj
baracklekvár
Egy 26 cm átmérőjű tortaformát kibéleltem sütőpapírral, az étcsokit gőz felett felolvasztottam.
A margarint habosra kevertem, majd hozzá adtam az olvasztott csokit, a porcukrot, a vaníliás cukrot és egyenként a tojássárgákat. A tojásfehérjét kemény habbá vertem, majd hozzáadtam a kristálycukrot. Ezt a tojáshabot a sütőporral elkevert liszttel váltakozva a csokis masszába vegyítettem. A tésztát a tortaformába öntöttem és 190 fokon 30-40 percig sütöttem. Tűpróbával kell ellenőrizni, hogy átsült-e. (Jól át kell sülnie, különben beesik a közepe a hűléskor!) Egy liszttel meghintett tálon hagytam kihűlni.
A kihűlt piskótát vízszintesen felvágtam három lapra. Az alsó lapot megkentem baracklekvárral, majd ráraktam a következőt, azt is megkentem, majd a felsővel lezártam a tortát. Kívülről is megkentem lekvárral és a hűtőben hagytam kicsit, hogy rádermedjen a lekvár.
A tortabevonót az olajjal gőz felett megolvasztottam, a tortát rácsra helyeztem és a közepére öntöttem a csokit. Kenőkéssel elegyengettem a bevonót a tetején és az oldalán.
Lehet mellé egy kis tejszínhabot is verni és krémrózsákkal díszíteni az oldalán. Én most egy kis fehér csokival dobtam fel a tetejét. Egyébként az eredeti teljesen mentes a díszítéstől csak a csokibevonat van rajta, esetleg egy "Sacher" felirat.

12 megjegyzés:

heti menük írta...

Lehet, hogy a Sacher nem tartozik a látványos torták közé, de hogy tuti finom, az biztos és ha választani kellene egy inkább látványos, de nem annyira ízletes vagy egy kevésbbé látványos, de tuti finom torta között, ugye egyértelmű, hogy melyik lenne a befutó:), legalábbis nálam. Mert az örök szabály: a kevesebb néha több:) Egyébként szerintem a tortád még jól is néz ki:)

Emi írta...

Milyen érdekes infók! Szeretem olvasni az ilyeneket. Lehet nem annyira látványos, nem is sejtem mit rejt belül, de olvasva... igazán elnyammognék belőle egy szeletet! Jó nagyot:) Hű de finom lehet! Sacher torta listára felvéve:)

Jámborné Budai Mónika írta...

Sacher tortát,nem szokták díszíteni,legfeljebb a nevével és tényleg finom.
Titok a tésztája elkészítésében rejlik.
A te tortád nagyon tetszik,és tuti,hogy finom is:))

Roza írta...

Még sosem ettem Sacher tortát... Így aztán, csak annyit tudtam róla, hogy egyszerű kinézetű torta:) A tortád jól néz ki:)

teller-cake írta...

Heti Menük: köszi a bókot és itt tényleg nem a külső számít! :-)
Emi, Róza: próbáljátok ki, garantált lesz a siker mert tényleg csak a csoki minősége a legfontosabb, a recept nem bonyolult!

Rekaye blogja írta...

Ezer éve Sacher tortát szeretnék készíteni! A Tiéd lesz a befutó...csak érjem utol magam...:)
Imádom, és nagyon régen ettem :)

tejszínhab írta...

Jaj, de szép lett! Biztos fincsi ;)

Jámborné Budai Mónika írta...

A Sacher tortát nem szokták nagyon díszíteni,a titka a tésztájában rejlik.
Lehet látványosan is díszíteni,de csak a saját feliratával szokták.

A te tortát szép is és tuti,hogy finom is a leírtak alapján.
Ügyes vagy és szerintem a recept is jó:))
( remélem ez már megjelenik?)

Marika írta...

Rekaye rekaye-hoz hasonlóan én is kb. ezer éve készülök kipróbálni a sacher tortát4 receptem is van hozzá, most meg nem mondom, hogy ugyanez-e, mert valahol egy füzetben rejtőzik, de ez , amit te sütöttél, nagyon tetszik! Ha odajutok, hogy végre kipróbáljam, tuti a Te változatod lesz!:)
Érdekes a története is, erről nem tudtam! :)

teller-cake írta...

Rekaye: érd utol gyorsan magad, és hajrá! :-)
Tejszínhab: Köszi!
Móni: Köszi és most meg is jelent a megjegyzésed! :-)
Marika: téged is csak biztatni tudlak: érdemes belevágni mert garantált a siker!

Gerdi írta...

Ez a recept nekünk is nagyon bejött! :-) Köszönet érte itt is!

Unknown írta...

Nagyon finom lett,köszi a receptet.