2012. június 6., szerda

Blini-túróval és cseresznyeöntettel


Érik az udvarunkon a cseresznye! :-) Itt van hát az ideje a hasunk teletömésén kívül a cseresznyés desszertek felvonultatásának is. Szombaton már összedobtam egy egyszerű cseresznyés lepényt, a hétfői ebédhez pedig egy finom palacsintát, a "blinit" készítettem el az egyik süteményes könyvemből.
Négy dolgon változtattam az eredeti recepthez képest: 1. a liszt felét teljes kiőrlésű rozslisztre cseréltem, 2. a túrótöltelékbe tettem tejfölt is, 3. a cseresznyeszószt megbolondítottam egy kis rosé borral, 4. egy evőkanál liszttel kicsit besűrítettem a szószt.
Íme hát a kikozmetikázott recept:

Palacsintatészta:
6dkg liszt
6dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
1 evőkanál cukor
3dl tej és ásványvíz keverék
1 tojás
Olaj a sütéshez

Töltelék:
25dkg túró
2 evőkanál tejföl
2 csomag vaníliás cukor
Fél citrom reszelt héja

Öntet:
40dkg magozott cseresznye
5dkg cukor
0,5dl rose bor
1 dl cseresznyelé vagy befőtt leve

A palacsintatésztát kikevertem és fél órát hagytam pihenni.
A töltelékhez összekavartam a túrót, tejfölt, vaníliás cukrot és citromhéjat.
A cseresznyékhez hozzáadtam a cukrot, gyümölcslevet, bort és  20 percig lassú tűzön forraltam az öntetet. A végén egy evőkanál lisztet simára kevertem egy kis vízzel és ezzel kissé besűrítettem a szószt.
A palacsintákat vékonyan olajozott sütőben kisütöttem, 14 db jött ki nekem átlagban 15 cm átmérővel. A kisült palacsintákat túrótöltelékkel megkentem és úgynevezett "svájci módon" feltekertem: a két szemben lévő oldalt kissé behajtottam és az egyik nem behajtott végénél kezdtem meg a feltekerést. A kész tekercseket egy jénai tálba helyeztem, nyakon öntöttem a cseresznyeszósszal és 200 fokos sütőben negyed óra hosszat összesütöttem őket.
Tálaláskor minden palacsintára kanalaztam egy kis öntetet gyümölccsel.

10 megjegyzés:

Luca írta...

Nagyon jól néz ki és biztosan szuper finom. Imádom a cseresznyét, de mióta itt kint vagyok alig eszem. Viszont gyerekkoromban a fán ülve habzsoltuk ......

heti menük írta...

Én egyenlőre ott tartok, hogy tegnap teleza...ettem magam egy fél tál cseresznyével, annyira ki voltam rá éhezve. Legközelebb süteménybe teszem, mondjuk például ebbe...:)

Gabriella írta...

Mivel imádom a cseresznyét, ezért ez számomra egy mennyei finomság! :P

pinkóci írta...

hmm, az a sok túró...meg a cseresznye... minek is kell ide tészta tulajdonképpen? :)

teller-cake írta...

Luca: akkor ideje ismét enned egy kis cseresznyét! :-)
Heti Menük: hajrá, várom a fotókat és a beszámolót! :-)
Gabriella: készítsd el Te is, igazán nem ördöngösség, de nagyon finom!
Pinkóczi: hogy minek a tészta? Hogy összefogja ezeket a finomságokat! :-))

Jámborné Budai Mónika írta...

Ha nem tudom,hogy cseresznye van benne,tuti megkóstolnám,mert nagyon guszta!
De sajnos nemszeretem a cseresznyét:)

Judóca írta...

Nagy finom lehet:)) Nekem még nem jutott eszembe a palacsintába rozslisztet tenni, de lehet most kipróbálom, hátha elfogy úgy is....

teller-cake írta...

Móni: szerintem finom lehet meggyel is!
Judóca: remélem ízleni fog! :-)

Bamby írta...

Ez nagyon gusztán néz ki! Kár hogy nincs cseresznyefánk :)

Unknown írta...

Nagyon klassz. Milyen érdekes neve van blini, de abszolút bejön :)