2012. július 13., péntek

Egzotikus gyümölcsnyárs & az eredeti Sacher torta


Apukám gyűjtött nekem néhány régi receptes újságot, így került a kezembe egy 2002. július havi Fakanál magazin "Parázson sültek" címmel. Ebben láttam meg néhány grillrácson sütött gyümölcsöt "grillezett desszert" címszó alatt. Az egyiket - a címben szereplőt - az első adandó alkalommal ki is próbáltam és a férjemmel rögtön megegyeztünk, hogy ezek a nyársak többé nem hiányozhatnak a kinti sütögetésekről. :-)

Különösképpen küldöm ezt az egyszerű receptet "Fantomi sógoromnak", mert nagyon felkeltettem az érdeklődését amikor áradoztam róla! :-))

Hozzávalók:
8 db hurkapálca 
1 db ananász
1 db mangó
1 db narancs
1 db banán

A páchoz:
2 evőkanál cukor (vagy barnacukor)
4 evőkanál víz
Ízlés szerint őrölt fahéj
2 evőkanál rum

A szóráshoz:
1 marék kókusz serpenyőben barnára pirítva

A gyümölcsöket megpucoltam és szeletekre vágtam. Váltakozva feltüztem őket a biztonság kedvéért dupla hurkapálcára. A cukrot a vízzel forrásig főztem, majd belekevertem a fahéjat, rumot és kihűtöttem. Ezzel megkenegettem a gyümölcsöket és 2 órán keresztül a hűtőben állni hagytam őket. Egy teflon serpenyőt felforrósítottam és megpirítottam benne a kókuszreszeléket. 
Sütés előtt lecsöpögtettem a nyársakat és grillrácson 5-5 percig sütöttem mindkét oldalukat. Amikor készen voltak, bőven megszórtam a gyümölcsöket pirított kókusszal.
Aki a gyümölcssalátát szereti, az nagyon nem lőhet mellé ezzel a finomsággal és mégis más az ízvilág és nem utolsó sorban az elkészítés hangulata! :-P

                                                                                     ---¤¤¤¤---¤¤¤¤---

És ha már "Fantomi" rokonékról volt szó, ezúton is szeretnék nekik köszönetet mondani, hogy megvalósították egy régi álmomat és megkóstolhattam általuk az eredeti, bécsi, fadobozos Sacher tortát egyenesen a Hotel Sacherból! Mindezt ráadásul Bécsben, osztrák levegőt szívva a gasztroélmény közepette! :-) Ennyit arról amit az előző, szülinapi bejegyzésemben írtam, miszerint nekem nem nagyon mernek tortát venni... :-)
Ígérem a fadobozt örök becsben fogom tartani és majd az unokáimnak is mesélek róla! :-)))))
Köszönöm szépen még egyszer az ajándékot és az élményt!





14 megjegyzés:

Unknown írta...

Egy ilyen nyársacska nagyon ízlene nekem :)

Luca írta...

Az tuti, hogy finom. Mi még szoktunk kukoricát is sütni grillen. Hú, az is valami isteni.
A Sacherhez külön gratulálok!

Erika írta...

Nagyon szép ez a fadoboz benne a finom tortával, imádnám én is.:)

teller-cake írta...

Vikvi: küldök egy virtuális nyársat! :-)
Luca: a kukorica is nagyon jó ötlet, legközelebb sütök azt is!
Erika: hát igen, olyan egyszerű kis torta és MÉGIS! :-P

Ditka írta...

Nagyon jó ötleteket lehet találni egyes régi főzős újságokban, én is pár hete böngésztem át párat. A tortát én is elfogadtam volna.

trollanyu írta...

A fadoboz gyönyörű, a torta meg gondolom nagyon finom volt:) A gyümölcsnyárs jó ötlet, ki fogom én is próbálni:)

Hankka írta...

Szuper a gyümölcsnyárs, kipróbálásra érdemes! :) Gratula a tortához, jó ötlet! :)

Jámborné Budai Mónika írta...

Én már csak annyit mondok... Minden kiváló!!

teller-cake írta...

Ditka: tényleg sok jó ötletet lehet találni 10-15 éves újságokban is!
Trollanyu: kíváncsian várom, hogy ízlik majd Nektek, illetve hogyan variálod majd! :-)
Hankka: próbáld csak ki és számolj be! :)
Mónika: köszi! :-)

tejszínhab írta...

Guszti recept! Ilyen Sachert egyszer én is kaptam egy bécsi ügyféltől, isteni finom, csak receptet nem mellékeltek hozzá :)

Katrabonc írta...

Drága Zsuzsi!
Mi is nagyon örültünk Nektek és nagyon jó volt együtt tortázni:)
A gyümölcsnyársakat mindenképpen ki fogjuk próbálni! Ínycsiklandó a recept!!
Sokszor puszilunk Titeket!
Katrabonc és Fantomi

Judóca írta...

igazán ínycsiklandó gyümölcsnyárs:)))
és a sacher torta....az igen....biztos h én is nagy becsben tartanám a dobozát:)))) grat hozzá:))

teller-cake írta...

Tejszínhab:hát igen, a recept szupertitkos, de nem szomorkodom mert az én Sacher-verzióm is hasonlóan finom - szerintem. :)
Katrabonc: gondoljatok rám sütögetés közben és ezer puszi!!
Judóca: köszi szépen! :)

Gerdi írta...

Ez a gyümölcsnyárs igencsak felcsigázott!
A tortát én is szívesen megkóstolnám:-)