2013. augusztus 13., kedd

Kongó torta - egy újabb klasszikus a konyhámból


A most következő torta méltó párja a blogomon oly népszerű Blaha Lujza tortának, hiszen mindketten a régi idők, klasszikus tortái közé tartoznak, amelyekkel manapság ritkábban találkozhatunk a cukrászdák pultjaiban.

Most egy kapott receptből dolgoztam, ami már jól bevált egy olyan családban, ahol az ünnepelt laktózérzékeny. A megfelelő margarint és csokoládét választva így egy laktózmentes Kongó torta lesz a végeredmény.

Kicsit másképp tanultam ezt a receptet annak idején a cukrász-gyorstalpalóban, ott dobos-lapok között pralinékrémmel kellett tölteni és csak két lap lett doboscukorral hézagosan áthúzva. A tetejére barna színű fondán került. (Dunszt Károly: Cukrászati ismeretek II., 1993) Azonban nagyon finom lett ez a változat is, csokikrémmel és minden rétegnél a roppanós cukorbevonattal.

Arra még szeretném felhívni a figyelmet, milyen gyönyörű sárgák lettek a piskótalapok, hála Nagypapám jól tartott tyúkjaitól származó tojásoknak! :))

Érdemes megnézni Mónikánál, hogy mennyire más a Váncza-féle Kongó torta. :)

Recept:

Tapasztalataim:
  • Nem tér ki a receptúra a tortalapok átmérőjére és nekem rögtön gyanús lett, hogy 5 tojásból hogy lehet 8-9(!) db lapot sütni?? (Arról nem is beszélve, hogy a fényképen a torta is csak 6 lapból áll!) Így rögtön másfél adagot készítettem a piskótához és pontosan 6 lapot tudtam sütni 23 cm átmérővel. A lapokat egyenként sütöttem sütőpapíron.
  • A krémből is rögtön másfélszeres mennyiség készült és így pont elég lett. 
  •  Mivel a torta a legnagyobb kánikula közepén készült, semmiképpen nem akartam nyersen tojássárgákat ütni a krémbe, így ez elmaradt.
  • A 6-ból 5 lapot kentem meg doboscukorral, a legfelsőt nem.  Miután kihűlt a cukor a kenőkésemmel megütögettem a cukor-felületeket, hogy megtöredezzenek és könnyebb legyen szeletelni.
  • Olvasztott étcsokiból virágokat rajzoltam zsírpapírra, ezek lettek a dekorációim a mogyorógrillázs mellett.

24 megjegyzés:

tejszínhab írta...

Nagyon guszta, bevallom először azért is néztem rá, mert azt hittem a Váncza-féle reci, amit én is terveztem kipróbálni, és kíváncsi voltam a tapasztalataidra. De ez a verzió is bejön :))

Okki írta...

Milyen jól néz ki! Nagyon guszta! :)

Muskátli Büfé írta...

Nyári bűnbeesés tipikus esete - imádnivaló

Györgyi írta...

Micsoda műremek !Kár, hogy ilyen macerás-legalábbis nekem az lenne. Kérem a szeletkémet :))

Kati írta...

Nagyon szép, annyira csodállak a tortáidért, én soha nem lennék képes ilyen tortát alkotni:)

Névtelen írta...

Nagyon szép lett!:)

teller-cake írta...

Tejszínhab: próbáld ki mindkét verziót, aztán számolj be! (Persze kóstolókat is szívesen fogadok...;-DD)
Okki: nagyon finom volt! :)
MuskátliBüfé: tudtam, hogy tetszeni fog! ;-)
Janka: küldöm...;-)))
Kati: biztos vagyok benne, hogy menne Neked is! :) Köszi!
Flóra: örülök, hogy tetszik! :)

Seffer Lilla írta...

Nem semmi, most aztán jöhetne egy jó nagy szelet belőle.

Marka írta...

Jesszus, most aztán kész vagyok! Hát szabad ilyen tortát ide tenni? Ez valami álom,olyan guszta!!!

Unknown írta...

Nagyon finom lehet, és persze szépséges!

Millye írta...

Mennyei! A nagylányom biztos hogy imádná mert imádja a csokikrémet :)

Hankka írta...

Gyönyörűséges kívül-belül, a ropogós cukorréteggel pedig csak még finomabb lehet! :)

Jámborné Budai Mónika írta...

Mese szép:))

trollanyu írta...

Csodálatos torta lett, a díszítés is gyönyörű, nem hivalkodó, inkább elegáns:) Gratulálok, én is örülnék egy ilyen tortának:)

Rebarbara írta...

Jaj,,de nagyon szép!

HajniZoli írta...

Szép réteges, csokis, elegáns torta! Csakis finom lehet:-)

teller-cake írta...

Örülök, hogy ilyen sokatoknak tetszik! :) Érdemes egyszer rászánni az időt, én legközelebb - a férjem kérésére - a kedvenc csokitortám krémjével fogom tölteni, :-P

Dina írta...

Nahát, a Tiéd sokkal szebb! :) Irdatlanul őszinte leszek, nem fogom kipróbálni. Ezek az évek, amikor kitalálgatták ezeket az "új" tortákat, erős kreativitás-hiány jellemezte. Értem én, tudom én, hogy anno kevés alapanyagból kellett alkotni, de ez egy átszerkesztett Dobos, némi csonthéjassal, semmi egyéb. Sok "klasszikus" tortánál érzem ugyanezt, ritka az igazán kreatív, új ízeket hozó megoldás abból az időből. Mindenesetre gyönyörűen megoldottad, nem kételkedem benne, hogy isteni finom, és fel vagyok háborodva, hogy a fotózott recepten ilyen gagyi módon összetákolt torta szerepel, amikor ezt ilyen igényesen is meg lehet csinálni, mint ahogyan Te tetted!

teller-cake írta...

Köszi Dina a dicséretet! :) Ha jól végiggondolom amit írtál, igazat kell, hogy adjak Neked! Van még a tarsolyomban egy, a klasszikus sorozatba illő torta, ami szinte ikertesója a Dobosnak és a Kongónak. Reményeim szerint hamarosan elkészül az is. :)

Csigabige írta...

Pár hete láttam ilyen tortát a munkahelyem közelében nyílt cukrászdában és azonnal felkeltette az érdeklődésemet, mert minden kedvemre való, ami benne van. Eszméletlenül szép lett a tiéd és végre van recept, ami alapján elkészíthetem én is :) Köszönöm!

Vicuska írta...

Csupa csoki!!! Nagyon tetszik!

teller-cake írta...

Csigabige: próbáld csak ki! De ha nem vagytok érzékenyek a laktózra, akkor inkább főtt pudingos krémmel készítsd el szerintem. :)
Vicuska: köszi! :)

Roza írta...

Én benéztem ötletért... Vasárnap lesz a kicsi unokám 1. születésnapi partija és két tortát készülök sütni. Az egyik egy kicsi csokitorta lesz, az csak az ünnepelté lesz, azt csinálhat vele, amit csak akar:) A másik a vendégeknek készül, de nem tudom, milyet is süssek. Így hát jöttem körülnézni és mindjárt rá is akadtam erre a nagyon szép és tuti finom tortádra. De látom, van torta bőven, úgyhogy ötletelhetek:))

teller-cake írta...

Nagyon fincsi ez a torta, nem bánod meg ha ezt választod! :)