2014. október 1., szerda

Capri torta - birsalmasajttal, gluténmentesen

 

Említettem nemrég, hogy Kati unokahúgomtól kaptam egy remek, olasz sütireceptekkel teli könyvecskét. Az első áldozatom a lapok közül a Santiago torta volt, a másodikat pedig most hozom, a Capri tortát.

Különösebb történeti hátteret nem találtam ehhez a remek csokoládétortához, de néhány változat kering a világhálón a recepttel kapcsolatban. Mindegyik verzióban főszereplő a mandula, a csokoládé, a vaj, valamint a végeredményt dicsőítő szavak is. :-)

Az eredeti tortát porcukorral kell meghinteni, én ezen most módosítottam: étcsokoládéval vontam be a torta tetejét és fehér csokoládéval, valamint - az őszt üdvözölvén - birsalmasajt darabokkal bolondítottam meg....isteni lett!!!

A tortában liszt nem található, így - a megfelelő csokoládét kiválasztva - gluténérzékenyek is fogyaszthatják.


Hozzávalók:

20dkg őrölt mandula
12dkg cukor
12dkg étcsokoládé
12dkg vaj
3 tojás
0,2dl csokoládé likőr (elhagyható)
1 csomag vaníliás cukor

Bevonathoz:
Fehér -és étcsokoládé vagy porcukor
Birsalmasajt (elhagyható)

Elégedett kóstoló bizottság :)
A vajat a csokoládéval gőz felett megolvasztottam. A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéből kemény habot vertem. A sárgáját habosra kevertem a cukrokkal.  Hozzáadtam a likőrt, majd felváltva a mandulát és az olvadt csokoládés vajat. A fehérjehabot a tésztába vegyítettem óvatosan, hogy ne törjön össze nagyon. Zsírozott-lisztezett, 18 cm átmérőjű tortakarikába töltöttem. 180 fokon 30-35 perc alatt - tűpróba! - készre sütöttem.

A végeredmény egy erősen mandula- és csokoládéízű, szájban omló, brownie-szerű sütemény. Hmmmmm..... :-)




6 megjegyzés:

Györgyi írta...

Hmmm, ez nagyon nekem való. Olyasmi, mint a pilletorta volt, kipróbálós :)

Muskátli Büfé írta...

Nagyon szépséges birsalmasajtjaid lettek!

teller-cake írta...

Köszi csajok, vigyétek és egyétek! ;-))

Luca írta...

Nagyon jól néz ki. Ki fogom próbálni. :)

Csigabige írta...

Nagyon jól néz ki és tetszik a recept is! Fincsi lehet! :)

teller-cake írta...

Hajrá Luca, hajrá Csiga! ;-)