2016. szeptember 9., péntek

Fehércsokis szilvás sajttorta - Bolgkóstoló 30-ra


Kerek fordulóhoz (30!) érkezett kedvenc blogjátékom, a Blogkóstoló, amelynek a 12. fordulójában magam is háziasszony voltam. Most Aninál, a Parókia konyhájából blogon landolt a stafétabot, akinek a receptjeit és bibliai idézeteit nagyon szeretek. Egy számomra eddig ismeretlen blogot, a Fiatalok főzőiskoláját kaptam a sorsoláson páromul, onnan válogattam a jobbnál jobb képek és receptek között.

Nem is én lennék, ha nem egy tortát választottam volna és azon belül - a tavalyi nagysikerú receptem nyomán kicsit részlehajlóan (:-D) - egy sajttortát. Az eredeti recept narancslével - Fehércsokis narancsos sajttorta -  készült, de én most a szilvaszezon és a szarvasi Szilvanapok kapcsán szilvával készítettem el ezt a sütés nélküli édességet.

Igazi ízkavalkád egy valódi sajttortában, készítsétek el Ti is! :-)
Köszönet a szuper receptért!

Hozzávalók:
42 dkg édes keksz
17 dkg vaj
75dkg mascarpone
2,8 dl tejszín
2 csomag habfixáló
3 evőkanál porcukor
10dkg fehércsoki
8 dl szilvalé + szilvaszeletek
2 csomag vaníliás pudingpor
1 evőkanál cukor

A kekszet összetöröm. A legegyszerűbben ezt úgy oldom meg, hogy zacskóba teszem és a húsklopfoló lapos felével, illetve a lapos fél szélével alaposan összetöröm a kekszeket. Nem baj, ha maradnak benne nagyobb darabok, de átlagban akkor jó, ha morzsás.
A vajat hozzáadom a kekszmorzsához és belegyúrom. Bármilyen nehéz utána lemosni, érdemes kézzel rámenni, mert így a leghatékonyabb. Ha készen van fogok egy 26 centiméteres kapcsos tortaformát és szépen belenyomkodom a vajas kekszet úgy, hogy minél egyenletesebb legyen.

Egy lábasban sűrűre összefőzöm a szilvalevet a két tasak vaníliás pudingporral és az egy evőkanál cukrral, hagyom hűlni.
 
Vízgőz fölött megolvasztom a 10 dkg fehér csokoládét.
 
Egy nagyobb tálba borítom a mascarponét, hozzáadom a porcukrot és a felolvadt fehércsokit majd krémesre keverem. Ha megvan, a tejszínt felverem a két zacskó habfixálóval és óvatosan hozzákeverem a mascarponés-fehércsokis krémhez. A krémet a vajas-kekszre teszem és szépen elsimítom rajta. Ha minden jól megy eddigre a pudingos szilvalé langyosra hűlt, így azt is beöntöm a krém közepére, és hagyom, hogy elterüljön a krémen. Egy éjszakára hűtőbe teszem, s másnap tálalom .
 
 

8 megjegyzés:

Katalin írta...

Csupa finomság van benne, jó választás volt :-)

Vanilin írta...

Juj, ez isteni! Csodálatos torta! :)A sajttortának nem tudok ellenállni, nagyon ízlene ez a fehércsokis szilvás változat. :)

Fiatalok főzőiskolája írta...

Szerencse, hogy néhanapján tortát is készítek! :) És szarvasi Szilvanapok? Csak nem szarvasi vagy? Jó kicsi lenne a világ :D

teller-cake írta...

De igen, már egy jó ideje... ;-) Te is??

Fiatalok főzőiskolája írta...

Én konkrétan nem, de a férjem szarvasi, úgyhogy meglehetősen képben vagyok. Pont az idei Szilvanapok miatt nem tarthattuk ott az esküvőnket, ahol gondoltuk! :D

tejszínhab írta...

Nagyon tetszik, amikor valaki nem szóról szóra követ egy receptet, hanem mer változtatni - főleg ha ilyen csodásan néz ki a végeredmény ;)

Luca írta...

Nagyon jól néz ki. Biztosan szuper finom. De hova tüntél? Remélem minden rendben!

teller-cake írta...

Köszi! Jól vagyok, csak szakvizsgára készülök és ez rengeteg energiámat felemészti... :-)