2017. december 3., vasárnap

Aranymogyorós kockák, azaz kekszek (aszalt sárgabarackkal)



Jajj, de rég nem sütöttem és nem jelentkeztem..., de Advent első hétvégéje nem múlhat el valami finomság nélkül... :-)
Az ötletet egy, a citromos sajtkeksznél már említett, apró könyvecskéből vettem. Ebben csupa-csupa négyzet alakú kekszötlet található. Most az "Aranydiós kockára" esett a választásom, amelyből - pucolt dió hiányában - "Aranymogyorós kocka" lett frenetikus eredménnyel.
 
Az aszalt sárgabarack és mogyoró a citrom-és narancshéjjal igazi, karácsonyi ízvilág. Nekem a moszkauer jutott eszembe róla, csak a csoki hiányzott.
 
Kicsit macerásnak tűnik készíteni, de nagyon különleges, próbáljátok ki! Gasztroajándéknak sem utolsó szép csomagolással ellátva. ;-)
Hozzávalók:
 
Alaptészta:
15dkg liszt
8dkg barnacukor
5dkg vaj
 
Rátét:
1 narancs leve és héja
Fél citrom leve és héja
7dkg aszalt sárgabarack
7dkg barnacukor
7dkg vágott mandula (vagy dió)
2 teáskanál liszt
 
A narancs és citrom kifacsart levét 150ml-re egészítettem ki vízzel, ebben 15 percig főztem az aszalt sárgabarackot. Leszűrtem, a levet félretettem. A kihűlt barackot apró kockákra vágtam.
 
A tészta hozzávalóit a hideg vajjal összemorzsoltam. Nem fog összeállni (!!), amolyan vizes homok-szerű tésztamorzsa lesz belőle. Ezt a morzsát egy 26x17 cm-es, szögletes formát kibélelő sütőpapírra nyomkodtam ~4-5 mm vastagon.
 
A tésztamorzsát 10 percig 180 fokon világosra sütöttem.
 
Közben a barackkockákhoz hozzáadtam a reszelt citrushéjakat, a lisztet, cukorot, vágott mandulát és 60ml barack-főzőlevet - ezt az egészet összerottyantottam.
 
A világosra sütött tésztára kentem egyenletesen a barackos masszát (vigyázva, hogy mindig lefelé húzzam a kést, hogy ne szedjem fel a tésztát) és újabb 10 perc alatt készre sütöttem.
 
A kihűlt tésztát éles késsel tetszés szerinti kockákra vágtam.
 
 
 

 

9 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon finom mutatós keksz! Igazi karácsonyi illatfelhő lehetett mikor készítetted!

Luca írta...

Ezt ki kell próbálnom. Nagyon finomnak tűnik olvasva is.... Hiányoltalak már, meg a finom sütiket.

tejszínhab írta...

Ez nagyon helyes ki süti :) Nekem is állandóan süthetnékem van az ünnepek közeledtével :))

marisz57 írta...

Ez nagyszerű lett! Most, hogy elárultad a készítés titkát, már nem is olyan macerás...:)

Katalin írta...

Örülök, hogy újra itt vagy! Hát még hogy ilyen finomságot hoztál :-)
Igazi karácsonyi ízek, zamatok :-)

Ani írta...

Mivel egészítetted ki a narancs és citrom levét?

teller-cake írta...

Vizzel, köszi az észrevételt, próbálom javítani.

Györgyi írta...

Ilyet még nem kóstoltam! érdemes volt benéznem ide-mint mindig :)

teller-cake írta...

Köszike... ❤️