2013. július 6., szombat

Gesztenyetorta főtt krémmel - egy újabb nagy kedvencünk


A ma hozott tortának ugyan margarinos a tölteléke, de annyira könnyed és finom a hozzákevert gesztenyemasszától és vaníliás pudingtól, hogy senki sem tippelne "vajas krémre" kóstoláskor...:-P

Hozzávalók:
Piskóta:
5 tojás
22 dkg cukor
5 evőkanál víz
13dkg liszt
3dkg kakaópor

Krém, díszítés:
4dl tej
1 csomag vaníliás pudingpor
15 dkg cukor
1 csomag gesztenye (25dkg)
25dkg margarin
Fél tábla étcsokoládé
Kevés olaj
Ízlés szerint rum vagy rumaroma

A piskótához a tojásokat szétválasztom, a fehérjékből kemény habot verek. A sárgáját habosra keverem a cukorral és vízzel, majd hozzáadom a liszttel elkevert kakaóport. A fehérjehabot falapáttal, óvatosan a tésztába vegyítem. Zsírozott-lisztezett 24cm-es kerek tortaformában 180fokon 35-40 perc alatt készre sütöm (tűpróba!).
A krémhez tejből, cukorból, pudingporból sűrű krémet főzök, kihűtöm. A margarint meglágyítom, habosra keverem, majd hozzáadom az áttört gesztenyemasszát és a pudingot. Rummal ízesítem a krémet.
A tortapiskótát három lapba vágom, a krémmel megtöltöm a lapokat, bevonom az oldalát és a tetejét is. Dermesztés után gőz felett olajjal olvasztott csokoládéval vonom be a tetejét.
Tetszés szerint díszítem. Most gesztenyemasszából korongokat és golyócskákat készítettem, azokkal, valamint fehérjehabbal dekoráltam a tortát.

27 megjegyzés:

Luca írta...

Nem ér kora reggel ilyesmivel izgatni..... szivesen megkóstolnám. Nagyon szép lett!

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon szép , mint mindig:))
- ... hiába aki tud az tud!!!!!!!!!

Anazar írta...

Hogy ez milyen pompásan díszített!!

Névtelen írta...

Gyönyörű lett!:)

Kati írta...

Az Erdélyi Konyhás hétvégén rájöttem íylik a gesztenzemassza, így megkóstólnám:) Csodaszép:)

Györgyi írta...

Jajj, de nagyon szép! Imádom a gesztenyetortákat :)

Éva írta...

Ez aztán kedvemrevaló nagyon szeretem a gesztenyekrémet! Nagyon szép és finom!

tejszínhab írta...

Ezt a krémet mi is nagyon szeretjük, próbáld ki igazi vajjal -mennyien krémes. Nagyon szép lett a torta, beleharapnék :)

Unknown írta...

Nagyon guszta :D

HajniZoli írta...

Fincsi lehet a gesztenyés krémmel!
Elkészítettem a keresztlányom szülinapjára a kedvenc csokis tortádat, csak tettem meggyet is a krémbe, nagyon finom volt! Köszi:-)

marisz57 írta...

Jaj, de gyönyörűséges, de finomságos!!!

trollanyu írta...

Gyönyörű:) Imádjuk a gesztenyés sütiket, ezt is szívesen tesztelném:) Nagyon szép a díszítés is, mint mindig:)

Hankka írta...

Gyönyörű a torta, nagyon mutatós és biztosan nagyon finom is! :) Szeretem a gesztenyét, kipróbálós lesz! :)

Muskátli Büfé írta...

Csodálatos! Azok a korongok milyen egyediek, szuper!

Millye írta...

Eszméletlen szép lett a tortád! én is szeretném :)

Vicuska írta...

Professzionálisan díszítetted! Nagyon finomnak tűnik! :)

teller-cake írta...

Luca: legközelebb kora délután izgatlak majd ilyesmivel...;-D
Mónika: köszönöm, mindig örülök ha tetszik neked egy tortám! :)
Anazar: köszi!!
Flóra: Neked is!!
Kati: akkor ez pont jó recept, hogy így is megkóstolhasd! ;-)
Janka: tudtam én azt...;-DD
Éva: köszi! :)
Tejszínhab: legközelebb vajjal próbálom ki! :)
Vöröskaktusz: köszi! :)
HajniZoli: remélem lesz poszt a tortáról és láthatom! :)
Marisz: :-))))
Hankka: remélem ízleni fog!
MuskátliBüfé: hirtelen ötletként jöttek a korongok és ezek az ötletek a legjobbak...:)
Millye: ennek örülök!! :))
Vicuska: köszi Neked is, és tényleg nagyon finom volt! :)))

Piroska írta...

Ez a torta is csodaszép, és biztos finom is. A gesztenyét nagyon szeretjük, tehát ez a torta is hamar elfogyna nálunk.

teller-cake írta...

Örülök, hogy ez is tetszik! :)

Roza írta...

Ez a tortád nagyon megfogott... Csodás!

Roza írta...

Erősen gondolkodom rajta... Én annyira nem vagyok profi tortailag mint te, de sütöttem már egyet-kettőt, azok elég szépek lettek. Mit gondolsz, meg tudnám én ezt így csinálni? Annyira ünnepélyes, hogy ezt el tudnám képzelni vasárnap.

teller-cake írta...

Persze hogy megtudod csinálni Roza! :)

Vikvi írta...

Hű de nagyon guszta! Csak most láttam meg. Kipróbáltam a csokikrémed is ezt is ki fogom :)

teller-cake írta...

Remélem ez is ízleni fog! :)

Unknown írta...

Jól olvasom nem kell sütőpor se szódabikarbóna sem a piskótába?Vagy csak kimaradt?

teller-cake írta...

Igen, jól olvasod, sosem teszek bele egyiket sem és mindig szép magas lett.

Unknown írta...

Nagyon jol nez ki kiprobalom