2014. április 15., kedd

"Jó reggelt!" keksz - házi, zabpelyhes verzió

 

Nagyon szeretem Ildi KOKKI blogját ami tele van szupernél szuperebb receptekkel. Már készítettem az ihletése nyomán svéd puncsroládot - amit viharos sebességgel falt fel a család - , most pedig egy isteni kekszet találtam nála, a "Jó reggelt!" keksz házi változatát.

Fantasztikusan finomak ezek a kekszek, egy pohár tej vagy joghurt melléjük és máris tápláló és zamatos reggeli vagy uzsonna kerekedik belőlük.
Az eredeti recept itt található, én pár apróságon változtattam:

Hozzávalók:

30 dkg liszt (Kakaós keksz esetén 1 ek. liszt helyett 1 ek. kakaópor.)
1 tk sütőpor
15 dkg puha vaj
7 dkg barna cukor
1 ek méz
1 ek tejszín vagy tej
1 ek vaníliás cukor
1 egész tojás
3 ek zabpehely (Ildinél szeletelt mandula)
4 dkg aszalt gyümölcs (Nálam aszalt szilva,áfonya)
1 evőkanál csokicsepp (enélkül nincs is keksz nálunk :-D)

A hozzávalókból - az aszalványok és a csokicsepp kivételével - gyors mozdulatokkal puha - mint a linzer - tésztát gyúrtam. Ahogy összeállt, hozzáadtam az aszalványokat és a csokit, összedolgoztam. Egy  nejlon zacskóra hasábbá formáztam - lehetőleg téglalap kereszmetszettel - és fél órára a fagyasztóba tettem.
A kifagyott tésztából éles késsel vékony szeleteket vágtam. Sütőpapírral fedett lemezen, 170 fokos sütőben 10 perc alatt készre sütöttem a kekszeket.



16 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon finom lehet ! A cseppek helyett én tördelt csokit tennék/mivel nekem az van csak/ ha kipróbálnám! Ezt már csak húsvét próbálom ki! Nagyon megszerettem én is ezeket a kekszeket különösen hogy még gyümölcs is van benne! Nekem jöhet akár "Jó estét"-re is:-))

PiciJuci írta...

Juj, de nagyon fincsik ezek...ezt is kell próbálnom!!!

wanna írta...

Nagyon szép kekszek, hasonlókat készítünk, mi is szeretjük....

Hankka írta...

Látszik is a fotókon, hogy milyen finomak, viszem tovább a receptet! :)

Csigabige írta...

Nagyon jól néz ki! Szeretem a bolti verziót, úgyhogy biztos bejönne ez is! :)

Luca írta...

Megyek reggelizni..... Nagyon finomnak néz ki

Millye írta...

Nagyon szépségesek :)

Szofi írta...

Én is elkészítettem Ilditől ezt a kekszet, tényleg isteni, nálunk 1 hétig bírta és egyre finomabb lett :)) A zabpehely is jó ötlet, legközelebb kipróbálam azzal is!

teller-cake írta...

Köszi Nektek és főleg Ildinek! <3 A bolti verzió szerintem csak jelenthet ennek a finomságnak... :))

HajniZoli írta...

Milyen szép lett a formája is! Tetszik a recept, mindenképp listára van véve. Nagyszerű lesz majd uzsira a gyerekeknek. Köszi!

Györgyi írta...

Ígéretes ez a kekszecske, dobhatnál párat, mert éhes vagyok :)

teller-cake írta...

Köszi lányok, küldöm a virtuális adagokat.... :-D

Marti M írta...

Elkészült az én kekszem is :)
http://legyunkeszsegesek.blogspot.com/2014/05/inkas-dios-zabpelyhes-keksz.html

teller-cake írta...

Csekkoltam, nagyon jó ízkombinációt alkottál, köszönöm! <3

Névtelen írta...

Nagyon finom, már sokadszor sütöm 3 szoros adagokban heti 2x 🙈😍 reszelt narancs héjjal és lével még megbolonditom, isteni, mennyei. Köszönöm a receptet! ❤️

Névtelen írta...

Nagyon jó, nagyon finom, őrülten szeretjük ❤️