2014. március 4., kedd

Japán torta a "Dobos alapúak közül" - Flórának :)


Az egyik kedvenc blogom, Flóra internetes naplója nemrég ünnepelte a 3. születésnapját. A nagy esemény kapcsán egy játék is kiírásra került, amelynek keretében Flóra kedvenc alapanyagainak - csokoládé, fahéj, marcipán, túró, mogyoróvaj - felhasználásával (egy vagy több kiválasztott kedvenccel) kellett készíteni valamit. 
 
Már amúgy is készültem a Dobos alapú klasszikus torták sorozatom kapcsán megsütni a Japán tortát, így ezt most Flórának ajánlom két kedvence felhasználásával: csokoládé, marcipán.

Flóra, Isten éltesse a blogodat és Téged nagyon sokáig! :)

Néhány szó a Japán tortáról és arról, hogy kerül a már fent említett klasszikusok közé: Ennek a tortának az alapja is doboslap ami meg van variálva színes marcipánlapokkal. A töltelék a csokikrém mellett vanília krém is. Ennek eredményeképp egy vidám, színes vágási felületet kapunk egy finom torta kóstolása mellett. :)


Hozzávalók:

Piskóta:
4db tojás
4 evőkanál cukor
4 evőkanál liszt

Krém:
3dl tej
3dkg vaníliás pudingpor
12dkg cukor
3dkg vaníliás cukor
10dkg étcsokoládé
25dkg margarin

~30dkg marcipán (rózsaszín és zöld)

4 tojásfehérjét kemény habbá vertem, hozzáadtam a cukrot és addig kevertem míg az fel nem olvadt a habban. Ekkor hozzáadtam a tojássárgákat egyenként, majd a lisztet. A lisztet széles fakanállal, lassú, keverő mozdulatokkal vegyítettem a tésztába úgy, hogy minél kevésbé törjön meg az. Sütőpapírral fedett sütőlemezre 4 kerek lapot kentem ki belőle fél centi vastagon és 170 fokon készre sütöttem őket.
A  tejből, cukorból, pudingporból sűrű  krémet főztem. Kétfelé osztottam, az egyik felébe beolvasztottam az étcsokoládét. Miután kihűlt, a margarint habosra kevertem majd szintén ketté osztottam, egyik felébe a vanília-, másikba a csokoládé puding ment.

A rózsaszín marcipánból 1, a zöldből 2 db kerek lapot nyújtottam, akkorát mint a doboslapok.

Az alábbi sorrendben töltöttem meg a tortát: doboslap-vaníliakrém-zöld marcipán lap-vaníliakrém-doboslap-vaníliakrém-doboslap-csokikrém-rózsaszín marcipán lap-csokikrém-doboslap-csokikrém és zöld marcipán lap.

Az oldalát bekentem a maradék csokikrémmel és körben apró krémpettyekkel díszítettem.


21 megjegyzés:

Farci írta...

Nagyon szépet készítettél!

Györgyi írta...

Volt munka ezzel a tortával, de nagyon szép és mutatós lett. Arról már nem is beszélve, hogy a marcipántól pedig nagyon finom is. Még mindig csak azt tudom írni, hogy nagyon ügyes vagy :)

Baloghné Kele Judit írta...

Hű, de finom lehet:)))

Ditka írta...

Nagyon tetszik, szívesen megkóstolnám!

Szofi írta...

Úúúristen de szép és mennyei fincsi lehet Zsuzsi, nagyon ügyes vagy :)

Névtelen írta...

Nagyon jól néz ki, köszönöm szépen! Az egyetlen problémám, hogy nem tudom megkóstolni.:D

Muskátli Büfé írta...

Nagyon szép lett!

tejszínhab írta...

Nagy szerelmem Japán, és most már ez a torta is :)

Dina írta...

Na, azt hiszem nálam ez a kedvenc a "Dobosfélék" családjából! :D

HajniZoli írta...

De jó ez a torta! Jöhetne most egy szép szelet belőle:)

Csigabige írta...

Még sosem hallottam róla, de nagyon tetszik! Csodaszép tortát készítettél! :)

teller-cake írta...

Farci: köszönöm!
Janka: nem volt ám olyan melós mint aminek látszik. :)
Juditka: az is, bizony! ;-)
Ditka: küldök egy virtuális szeletkét.... :)
Szofika: de örülök, hogy így tetszik! - pirulós smile: :-D
Flóra: nincs mit, sajnos tényleg kénytelen vagy magad elkészíteni. :)))
MuskátliBüfé: köszi! <3
Tejszínhab: akkor a szíved közepébe találtam vele? ;-)
Dina: igen, ezt én is így gondoltam magamban! Like marcipán! <3
HajniZoli: köszönöm, megy oda is a virtuális adag... :)
Csigabige: örülök ha újat mutathattam ami tetszik is! :)

Okki írta...

Csak ámulok és bámulok, amikor ide jövök. Ez a torta is nagyon szépre sikeredett! :)

Jámborné Budai Mónika írta...

Ismét, alkottál , gyönyörű lett a tortád:))

Millye írta...

Nagyon szépséges lett a tortád és igazán jól mutatnak benne a színes marcipánok :)

Csilla írta...

Jaj!!! Kérek egy szeletet!!! :))) Gyönyörű!

Luca írta...

Szuper jól néz ki. Szivesen megkóstolnám, mert tuti nagyon finom és látványnak is csodás

teller-cake írta...

Okki: köszike!!!
Móni: úgy örülök. hogy tetszik!
Millye: hát igen, az élénk színek jót tesznek az összhatásnak. A marcipán ízéről nem is beszélve... :)
Csilla: már küldöm is.... ;-))
Luca: azt sejtettem, hogy Neked bejön majd ez a verzió is. :))

Gerdi írta...

Olyan szép! Mennyire feldobja a látványt a színes marcipáncsík... s gondolom az ízét is:-)

Hankka írta...

Marcipános, a kedvencem! :) És amellett, hogy nagyon finom lehet, nagyon mutatós is! :) Azt lehet vajon tudni, hogy mitől japán? :)

teller-cake írta...

Gardi, Hankka, köszönöm! Sajnos a neve nem tudom honnan ered, én így tanultam meg.