2012. február 22., szerda

Hideg kutya (ronda és finom!)


Ha valami könnyen elkészíthető finomságra vágyom és van itthon ostyalapom, szívesen veszem elő a hideg kutya receptjét. A mostani bejegyzés előtt szétnéztem kicsit a neten és olyan recepteket találtam csak ebben a témában, ahol ostyalap helyett háztartási kekszet kell felhasználni. Flóra konyhájában ráadásul a sütemény történelméről is érdekes, eddig még sosem hallott információkhoz jutottam. Én ezt a receptet kb 15 éve kaptam egy barátom anyukájától, mert nagyon ízlett náluk ez a süti. Azóta így készítem mindig, de most már lehet, hogy a kekszes verziót is kipróbálom egyszer. Íme az én receptem:

1 csomag ostyalap (100g)
25dkg margarin
25dkg porcukor
2 tojás
4 evőkanál kakaó
1 csomag csokoládés puding
1 marék mazsola
2 csomag vaníliás cukor
Kókuszreszelék

A hozzávalókat az ostyalap kivételével gőz felett kevergetve felmelegítettem, addig míg össze nem olvadtak. Ekkor  beletördeltem az ostyalapokat a masszába és az így kapott keveréket egy alufóliával bélelt őzgerincformába öntöttem. Sajnos legalább fél napot várni kell a szeleteléssel, de megéri! A forró vízbe mártott, száraz késsel vágott szeleteket kókuszreszelékbe kell forgatni és így kell tálalni. De kókusz nélkül is finom a sütemény, a gyermekeim például anélkül eszik.





18 megjegyzés:

Jámborné Budai Mónika írta...

Biztos finom én is kekszes verziót ismerem.
Tanulság:-ahány ház annyiféleképpen készítik,ezért mindig ki kell próbálni a másét is,én kifogom:))

Kati írta...

Én még sosem ettem ilyen sütit, de biztos finom:)

csaniko56 írta...

Hétvégére hidegkutya ?! Nem tiltakozom!!!!!!

teller-cake írta...

Móni és Kati köszi és próbáljátok ki! :-)

teller-cake írta...

Igyekszem megmenteni pár szeletet... :-) De ha nem sikerül, lesz más!

Névtelen írta...

Én is kekszesben ismerem, de ez is finom lehet!

Majtényi Judit írta...

Szia Zsuzsi!
Anyukád hivatalos ügyben irodán kívül van, úgyhogy most cincoghatunk kicsit, és ezt kihasználom;)
Nagyon tetszenek a receptjeid, ezt a Hideg kutyát biztos hogy ki fogom próbálni.
Lenne egy kérdésem is Hozzád, mint tapasztalt cukrászhoz: anyukám sokszor próbálkozik a Dobos tortával, a tészta, krém jól is sikerül neki- de a Dobos- tetővel bajban van. Túl kemény lesz, nehezen vágható, törik. Meggyőződése, hogy a cukrászoknak van erre valamilyen trükkje, amit neki nem árulnak el:) Tényleg van valami trükk? Te hogy készíted a Dobos tetőt? Előre is köszi a segítséget!:) És további jó sütögetést!

Katalin írta...

ez valami isteni finom

(és emlékszem ám rá:)))))))

Katalin írta...

és IGEN!!

http://aja-nagymama.blogspot.com/2012/02/zsuzsie.html

teller-cake írta...

Szia Judit!
A cukrászok egyetlen trükkje ebben a gyakorlat:-)! A lényeg az, hogy amikor már olvadni kezd a cukor nagyon intenzíven kell keverni, a lábos oldalán szétnyomva a nagyobb cukordarabokat, hogy ne legyen csomós. Ha már rákentétek a piskótalapra, erősen bevajazott késnek az élével be kell jelölni a szeletek helyét. Csak éppen bele kell nyomni a cukorba aztán már ki is kell venni és a következő szelet helyét jelölni - különben beleragad a mázba a kés! Az így kialakított bemélyedésekbe többször bele kell nyomni a kés élét, egészen addig míg a cukor engedi. Ha így megvannak a szeletek helyei, forró vízbe mártott, szárazra törölt késsel szépen fűrészelve könnyen felvágható a torta. Amíg még meleg egy kicsit is a doboslap, addig nem szabad vajkrémmel díszíteni, különben megreped a cukormáz. Rá kell tenni a tortára és hagyni teljesen kihűlni.
Remélem, tudtam segíteni! További jó cincogást!! :-))))

teller-cake írta...

Köszi Kati! Örülök, hogy elkészítetted és hogy ízlett!!! :-))))

Majtényi Judit írta...

Nagyon köszönöm, elmesélem anyukámnak a "trükköket":) És lehet, hogy én is kipróbálom- bár most vigyáznom kell a szénhidrátokkal.
Sajnos a cincogás ideje már lejárt:( De azért nincs nagy vész, jó a hangulat! Köszönjük a babaülést is, épségben ideért!:)

Bors and Pepper írta...

Hát ez jópofa! A neve pedig oltári :DDD

anica inkognitóban írta...

Anyu gyakran csinálta, mi imádjuk. Holnap jönnek a gyerekem barátai, ez lesz az édesség,most készítem :)

teller-cake írta...

Anica, remélem ízleni fog! :)))

Unknown írta...

Sokszor készítettem már ezt a sütit,nagyon szeretjük,de a fiam nem szereti a mazsolát,és Én helyette apróra vágott zselécukrot teszek bele!Nagyon finom úgy is!

teller-cake írta...

Köszönöm a tippet, kipróbálom így is.

Névtelen írta...

Mindig ezt a receptet használom,mazsola nélkül mert nem szeretjük,mire be kéne forgatni a kókusz reszelekbe addigra a süti elfogy ☺️🤷🏽‍♀️😂