2015. február 6., péntek

Zserbó - az én receptem szerint


A zserbó a legnépszerűbb sütemények egyike, amire minden háziasszonynak megvan a maga receptje. Így vagyok ezzel én is, aki a nagymamám leírása alapján készítem mindig ezt a fantasztikus süteményt. Nagyon szeretem, nem is értem, miért nem került eddig ide, ebbe a virtuális gyűjteménybe ez a recept.

Sokan olvasztott étcsokoládé- vagy tortabevonóval fedik be a zserbó tetejét, én azonban esküszöm a mama-féle kakaós mázra. Nekem azzal az igazi, behunyom a szemem és elképzelem, hogy újra kisgyerekként a nagyszülők konyhájában majszolok.... :-)

Hozzávalók:
25dkg margarin
60dkg liszt
10dkg porcukor
2 tojássárgája
3 evőkanál tejföl
2 dkg élesztő
1 dl tej

Töltelék:
30dkg sárgabaracklekvár
35dkg darált dió
15dkg porcukor
1 citrom reszelt héja

Bevonat:
4evőkanál kakaópor (cukrozatlan)
4evőkanál cukor
Víz
6dkg vaj

A tésztához a margarint felolvasztom, belekeverem a cukrot és a tojássárgákat. A lisztet átszitálom, a közepébe mélyedést alakítok, oda öntöm a langyos tejet, tejfölt, élesztőt és a cukros-margarinos masszát. Jól kidolgozom, 4 db cipóra osztom, letakarom és fél órát pihenni hagyom.
 
Közben a töltelékhez összekeverem a darált diót, porcukrot, citromhéjat.

A cipókat elkezdem kinyújtani kb 30x20cm-es méretre. Az elsőt kinyújtom és ráhelyezem egy tiszta, zsírmentes sütőlapra. Rákenem a lekvár 1/3 részét és megszórom a diótöltelék harmadával. Jöhet a második lap, rá szintén a lekvár és dió második harmada. Harmadik lapra a maradék töltelékek, a negyedikkel pedig lezárom a süteményt. Kézzel kicsit körbenyomkodom az oldalát, hogy egyenletes vastag legyen és ne szóródjon ki a töltelék. Villával imitt-amott megszurkálom, hogy szabadon távozzon a gőz a belsejéből.

180 fokos sütőben 25-30 perc alatt világosbarnára sütöm. Hagyom teljesen kihűlni.

bevonathoz a kakaót és cukrot elkeverem annyi vízzel, hogy éppen keverhető legyen és összeforralom. A tűzről levéve belekeverem a vajat és hagyom hűlni, sűrűsödni. Bevonom vele a sütemény tetejét és legalább egy napig hagyom hűvös helyen összeérni.
Persze a torkosabbak azonnal is fogyaszthatják.... :-DD




14 megjegyzés:

tejszínhab írta...

A darált diónak nem vagyok nagy barátja, ezért bevallom töredelmesen, nem én vagyok, aki marékszámra eszi ezt a sütit.
viszont a képen istenien néz ki, ahogy egymásra halmoztad őket... lehet vele jenga-zni :)

Györgyi írta...

Jajj nekem, de guszta lett :) Le s kaptam egy szeletkét a tányérról, köszi :)

Katalin írta...

és a fotóid is nagyon profik, :)*

Unknown írta...

A zserbó a kedvenc sütim, és ez csodásan néz ki. Köszönöm a receptet, biztosan megsütöm! :))

Vanilin írta...

Az egyik kedvenc sütim. :) Nagyon szép!

teller-cake írta...

Haboska: képzeld, a férjem sem diórajongó, de a zserbót szereti... :-))
Janka. vagyél nyugodtan többet is! ;-))
Katalin: köszönöm!!! <3
Tímea: köszönöm és örülök ha kipróbálod. :-)
Vanilin: örülök, hogy tetszik!

Rozi írta...

Istenien néz ki,imádom a zserbót,az az egy szelet elég is lenne kóstolónak!

Muskátli Büfé írta...

Tökéletes sütemény! :)

teller-cake írta...

Küldöm Rozi! :-)

teller-cake írta...

:-))))

Millye írta...

Nálunk a diós süti nagyon bejövős :) a zserbó is nagy kedvenc :)

Gerdi írta...

Nekem nincs saját zserbó receptem. Ugyanis még sosem sütöttem. De ha rászánom magam, hozzád jövök a receptért, mert csodásan néz ki, no meg Nagymama-féle, az csakis jó lehet!

teller-cake írta...

Millye, Gerdi: tegyetek nyugodtan egy próbát, nem fogjátok megbánni. :-)

Unknown írta...

En imádom a zserbót, sütöm is, de nem mindig sikerül ilyen szepre!!