2014. március 20., csütörtök

Fatörzs torta a '70-es években és ma


Egy régi, tortás fénykép felbukkanása kapcsán nemrég játékot rendeztem a blogomon. Ezen a képen szerepel egy, a nagymamám és a testvére által készített menyasszonyi baba-és egy fatörzs torta a '70-es évekből. Mindkettőt megpróbáltam újra elkészíteni, a babatortáról itt olvashattok.

A fatörzs tortára szerencsére pontos receptem van nagymamám füzetéből, sőt, igen jól ismerem ennek a tortának az ízét. Nagymamám nagyon sokszor készítette nekünk születés- vagy névnapra, egyéb ünnepekre. Mindig megengedte, hogy segítsek kidíszíteni, krémmel rajzolni rá, színes cukorral megszórni.

Februárban már elkészítettem ezt a tortát Petrám szülinapi köszöntésére. Az eredeti, pontos receptet most hozom nagymamám kézírásával.... <3

A piskóta lap olyan könnyű, hogy szinte olvad a szájban, ez az eredménye annak, hogy csak egy evőkanál liszt van benne.
A főtt krém selymes és könnyed, a főtt alapba főzött tojástól gyönyörű a színe és az állaga.

Szeletképet csak egy bénácskát tudtam hozni, de ez is több a semminél. :) Nagyon a széléből van, így nem látszik olyan szépnek a tekercselés és a két színű krém.

Mindenkinek ajánlom kipróbálásra, nem fogtok csalódni! :)


12 megjegyzés:

Dina írta...

Ejha :)) Fincsi lehet nagyon. :)

csaniko56 írta...

Pontosan olyan a tekercs, mint a Mamáé volt. Olvasva a receptet eszembe jutott, hogy igazán "takarékos sváb" módon fogalmazott.......csak a lényeg és semmi cicó! P.A.

Éva írta...

Nagyon jó hogy hoztad ezt a receptet is. Nagyon finom lehet, egyszer ezt is kipróbálom majd! Annyi, de annyi várat próbára :)

teller-cake írta...

Dina: az bizony! ;-)
Csaniko: ez a takarékos svábság természetesen bennem is tovább él, ugye? :-D
Éva: remélem kerül majd sor rá, nem fogod megbánni! :)

Csigabige írta...

Gyerekkoromban rengetegszer ettünk ilyet esküvőkön, ideje lenne újra elkészíteni és fantasztikus receptet kaptunk hozzá tőled! Köszönöm! :)

teller-cake írta...

Remélem elkészíted Csiga és ugyanazt a nosztalgikus örömöt érzed majd a kóstolásnál mint én. <3

Palotai Éva írta...

A 2 szelet Tibi csokit nem lehet kiváltani mással?

teller-cake írta...

Dehogynem, bármilyen étcsokoládé jó helyette. Táblásból 3 sor. :-)

kismonika írta...

Szia!
Nekiláttam elkészíteni a fatörzset. Ahogy a hat sárgáját kikevertem, majd beletettem a kakaóport egy kőkemény valamit kaptam. Még az olvasztott csokit hozzákevertem (bár ezt csak gondoltam, hogy olvasztani kell,mert a recept nem írja), de nem javított a helyzeten. Mit veszíthetek alapon megpróbáltam nagy üggyel bajjal kikeverni a fehérjehabbal. Természetesen a habos állagát teljesen elveszítette,mire sikerült belevegyítenem a csokis masszát. A legnagyobb tepsimben terítettem szét. Hát egy jó vékony valamit kaptam. Nem is tudom érdemes- e a krémet is bekevernem. Ilyennek kell-e lenni és az majd megadja a vastagságát????? Ha nem akkor nem tudom mit rontottam el, mindent pontosan kimértem, és rengeteg süteményt megsütöttem már az életben...

teller-cake írta...

Sajnálom, hogy nem sikerült, én is elkészítettem húsvétra és nagyon szép lett a lapom. A sárgáját habosra kevertem a cukorral majd beletettem a kakaót az evőkanál liszttel-szódabikarbónával és a csokidarabokat. A fehérjehabból két lapáttal géppel kevertem a tojásos elegyhez, a többit már fakanállal. A legnagyobb gáz tepsiben sütöttem meg és nagyon szép lett. Sokan jeleztek már vissza, hogy jól sikerült nekik, sajnálom, hogy te pórul jártál...

kismonika írta...

nem tudom mi lehetett a baj. Ugyan én olvasztva tettem bele a csokit, de az már maximum javíthatott volna rajta.
Készítettem egy másik roládot egy msik recepttel és a krémet innen vettem, az viszont finom, csak összejön valahogy a fatörzs. Amúgy azért tetszett meg a te recepted a netről, mert az én fogadott nagymamám is épp ilyen betűkkel írt. Az "ő" betűket látva pláne, mintha az ő írását olvastam volna..

teller-cake írta...

Örülök, hogy sikerült megoldani a dolgot és a krém ízlett. Azért nem értem a dolgot mert az "elefánt szem" sütinek (rolád banánnal a közepén) szinte ugyanez a tésztája liszt nélkül és én azt is sokszor sütöm mert gluténmentes. Nálam "banán" címszó alatt találod meg ha beírod a keresőmezőmbe. Bánt a dolog, de tudom, hogy nem sikerülhet mindig minden, én is jártam már pórul más jól bevált receptjével... Pont most ettünk az én fatörzsemből.. Szép Húsvétot Neked! Zs.