2018. november 23., péntek

Almás-mákos kevert süti (Gerditől)


Valami mákos süteményre vágytam hétvégén, ami egyszerűen és gyorsan elkészül. Először citromos mázas változatra vadásztam a neten, de nem találtam az igazit. Aztán megláttam Gerdinél ezt az egyszerű, kikavarós, almás változatot - ami szintén időhiány következtében készült :-D -  és már szedtem is elő a hozzávalókat.

Remek sütemény, szaftos az almától és nagggyon mákos.... <3

Vicces, mert már elkészült a süti és a fotó, amikor láttam, hogy Gerdi meg tőlem sütött valamit - Sacher tortát! :-)

Hozzávalók:
3 tojás
20 dkg cukor
20 dkg liszt
1 csomag sütőpor
2 dl olaj
2 dl tejföl (nem volt itthon, így kefírrel készült)
25 dkg darált mák
4 közepes alma
1 csomag vaníliás cukor
1 mokkáskanál fahéj

Az almákat megmostam, héjastul lereszeltem.
A tojásokat a cukorral elkevertem. Hozzáadtam a kefírt, olajat, lisztet, sütőport, mákot és csomómentesre kevertem. Ezt követően kevertem hozzá a reszelt almát, vaníliás cukrot, fahéjat. Mikor alaposan összevegyítettem, sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam.
180 fokos sütőben ~25 percig sütöttem, míg a teteje szép világosra pirult (tűpróba!).
 
 

16 megjegyzés:

Éva írta...

Ó de szívesen ráharapnék most egy ilyen "kockára"! Guszta!

teller-cake írta...

Egyszerű és nagyon finom, próbáld ki. 🙂

Éva írta...

Meggondolom mert nem tudom észrevetted-e de a máknak is annyira felment az ára! Gondolkodom hogy a karácsonyi bejglit is mivel töltsem pedig a mákost szeretjük a legjobban:)

Katalin írta...

Nagyon fincsi lehet! A mákos sütiket mi is szeretjük, úgyhogy biztos ízlene :-) Szép magas szeletek lettek, nagyon jól néz ki :-)

Gerdi írta...

Örülök, hogy megsütötted! :-) Nagyon szép fotókat készítettél róla! A mákgubó különösen tetszik. Gyerekkoromban sokat játszottam velük, miután Anyukám kirázta belőlük a mákszemeket. A Sacher-torta meg nagyon finom lett! :-)

marisz57 írta...

Nagyon szeretem ezeket az egyszerű kevert sütiket! Gyorsan elkészülnek, és finomak! Jó ötlet, hogy az amákat héjastól reszelted le. Ki fogom próbálni. 😊

Unknown írta...

Ezis teccik szep magas lett mekkora tepsi kell hozza?? Az nemvolt irva köszönöm

Unknown írta...

Igen ezis teccik de mekkora tepsi kell hozza? Szép magas lett mekkora

teller-cake írta...

20x30as tepsiben készült.

petzsucs írta...

Nagyon megtetszett a családnak, ismerősöknek! 1,5 adagot készítek, ami pont egy nagy tepsibe fér bele. Keveset módosítok rajta.A lisztből kihagyom 5 dkg.-ot és helyette 1 vanília pudingot keverek bele . A tojásos keverékhez adok 3-4 evőkanál citrom lekvárt, feldobja az ízét! A recept nagyon jó!!!

teller-cake írta...

Örülök, hogy bejött és köszönöm a tippeket.

Unknown írta...

Elkészítettem hétvégén. Nagyon finom! Nagymamám rendszeresen sütötte ezt és alma nélküli változatát, valamint sokszor mák helyett dióval. Imádtuk és azóta is imádom! Köszönöm a receptet!

Névtelen írta...

Erről eszembe jutott, hogy bármilyen más lekvárral készülhet, ha nincs alma. Nagyon finom az eredeti süti is!

Névtelen írta...

Nagyon finom lett.A recept is nagyon pontos.Imàdok sütni,ès nem bàntam meg,hogy kiprobàltam.Szuper süti lett!

teller-cake írta...

Köszönöm, nagyon örülök! 😀

signora írta...

Nagyon jó kis recept, mióta megtaláltam sűrűn megcsinálom.
Hála érte