2011. november 24., csütörtök

Tükörtojás szelet

Nemrég találtam ezt a jópofa receptet, amit gyorsan el is készítettem a vasárnapi ebéd mellé. Könnyű és jópofa sütemény és a látszat ellenére egyszerű az elkészítése.
A recept:
15 dkg liszt, 15 dkg vaj, 10 dkg cukor, 3 tojás, fél csomag sütőpor.
A szokásos módon kikeverünk a hozzávalókból egy piskótatésztát (én még tettem bele egy kis reszelt citromhéjat is). Nagy tepsibe simítjuk vékonyan. 170 fokon 15 percig sütjük.
Közben 2 dl tejet 1 dl tejszínnel és fél csomag tejszínízű pudingporral összefőzünk. Negyed óra sütés után a pudingból köröket kenünk a tészta tetejére és még 5-8 perc alatt készre sütjük a sütit. Ha kihűlt, sárgabarack befőttből köröket szúrunk ki, ezek lesznek a tükörtojás sárgái. Végül baracklével készített zselével bevonjuk az egész süteményt.

6 megjegyzés:

Jámborné Budai Mónika írta...

VAN EGY KIS IDŐM ÉS NÁLAD MAZSOLÁZGATOK,HÁT EZT SEM LÁTTAM MÉG!
NAGYON TETSZIK EL IS VISZEM A RECEPTET:))

teller-cake írta...

Örülök, hogy megtetszett, szerintem ízleni is fog! :-)

Süni írta...

Szia!
Nagyon tetszik a süti, ki fogom próbálni! Mekkora tepsiben sütötted?
Köszönöm.

teller-cake írta...

Kb 30x15 cm lehet a mérete, normál méretű tepsi, sok sikert hozzá!

Katalin írta...

hát ez óriási, nagy kedvet kaptam, hogy kipróbáljam (csak eszembe jutott, hogy jártam már úgy, hogy teljesen máshogy nézett ki az én sütim, mint a mások fotóján az övéké :))))))

Katalin írta...

nem erre gondoltam: https://femina.hu/terasz/furcsa-desszertek/


:))))