2023. július 2., vasárnap

Habos ribizlis süti


Már megint a Femina oldalon találtam egy szuper receptet. Anyukám leszüretelte a ribizlit a lányaimmal és nekem is jutott egy jó adag belőle. Eszembe jutott, hogy készítettem már habos süteményt belőle, most egy új receptet akartam kipróbálni.

Ez annyira telitalálat lett, hogy csak na! :-D 

27x34 cm-es tepsiben készült, de mire észbe kaptam, már csak két sor maradt belőle. <3

A recepten csak annyit változtattam, hogy reszelt citromhéj is került a tésztába.

Hozzávalók:

Tészta:

25 dkg liszt
15 dkg cukor
5 dkg vaj
3 tojássárgája
3 evőkanál forró víz
2 teáskanál sütőpor
1 dl tej
1 csomag vaníliás cukor
Fél citrom reszelt héja
Tetejére:

50 dkg ribizli
20 dkg cukor
3 tojásfehérje
1 csipet 

A tésztához a vajat olvaszd fel. A tojásokat válaszd ketté. A sárgáját a forró vízzel keverd habosra, majd add hozzá a kétféle cukrot, citromhéjat, olvasztott vajat. 
A lisztet keverd el a sütőporral, és a tejjel felváltva adagold a tojásos részhez. Keverj belőle sima tésztát, majd egyengesd el sütőpapírral kibélelt tepsiben vagy tortaformában, és told 180 fokos sütőbe 15 percre. Ha kész, vedd ki, és tekerd le a sütő hőfokát 150 fokra. 
Közben a ribizlit mosd meg, és szárazd le. A tojásfehérjéből egy csipet sóval verj kemény habot, majd adagold bele folyamatosan a cukrot is. 
A kisült tésztán oszd el először a ribizlit, egyengesd el a tetején a tojáshabot, és told vissza a sütőbe nagyjából húsz percre, amíg megpirul a teteje.



7 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta finom lehetett egyik kedvenc gyümölcsöm a ribizli. Nem tudom ismered-e a ribizlis lepényt nagyon finom tejbegríz+ ribizli a krémje . Ha van még gyümölcsötök érdemes kipróbálnod 😋

Katalin írta...

Hű de finomat sütöttél, ezt most én is megkóstolnám 😋.
Nálunk idén alig termett, sajnos.

Gizi írta...

Nagyon finom sütemény, már enném is!! Sajnos már elfogyott a ribizli, pedig bőven termett idén, így majd csak jövőre sütöm meg. Viszont meggyel már megsütöttem, és anno még a Femina oldalára is feltöltöttem. :)

Névtelen írta...

De jó ötlet, kipróbálom meggyel is. Köszönöm!

Gerdi írta...

De jó ribizlis, roppanós-habos! Nagyon jól néz ki! Hasonlót sütöttem nemrégiban, csak jóval kevesebb ribizlim volt. De biztosan más idénygyümölccsel is működik, vagy befőttel.

Ani írta...

Nagyon jól néz ki. Mi is szeretjük a habosakat. Több receptem is van a blogban. A fiúk négyesével eszik. Biztos, hogy ennek se kellett sok, és már el is tűnt.

Luca írta...

Nagyon finomnak néz ki. Nekem még csak egy marék ribizlim termett, az még kevés hozzé :))