2022. november 13., vasárnap

Mascarponés-kekszes sütinyalóka (cake-pops)



 Talán a nagy sikerű SAD játék lebonyolítása óta nem csináltam sütinyalókát.... Pedig akkor rengeteg csodás ötlet született, most is azokból szereztem ihletet. :-)

50. szülinapi buliba voltunk hivatalosak, ahol tudtam, hogy különböző korosztályú gyerkőcök is hivatalosak lesznek. Így egy vidám, vegyes sütitálat álmodtam meg a nagy alkalomra: sütinyalókákat, apró csokis muffinokat és linzerkariákat 50-es lyukkal. :-D

Most a világos színű sütinyalóka receptjét hozom. Egyszerű, de annál inkább nagyszerű! :-)

Nagy elismerés volt, hogy néhány gyerek a buli közepén megkeresett azzal a kérdéssel, hogy: "Nem tudom véletlenül, hogy a pincérek az összes sütinyalókát kiosztották, vagy maradt még a konyhán?" <3

Hozzávalók:
1 csomag szívószál (nálam Pepcos papír-változat)
20 dkg darált keksz
15 dkg mascarpone
1 evőkanál cukor
1 kiskanál fahéj
Díszítés:
15 dkg fehércsokoládé
Pár csepp olaj
Színes cukrok díszítésre (opcionális)

A szívószálakat félbe vágtam, egyébként túl hosszúak lettek volna.

A hozzávalókból puha, linzerszerű tésztát gyúrtam. Ne legyen túl porhanyós, puha, de jól formázható, legyen, mint a gyurma. A tésztából egyforma golyókat gömbölyítettem. 

Gőz felett pár csepp olajjal megolvasztottam a fehércsokoládét. A szívószálak végét a csokiba mártottam, így szúrtam bele a golyók közepébe. ~20 percig hagytam a hűtőben a csokit megszilárdulni. Ezután a pálca segítségével a golyókat kimártottam az olvadt csokiban, az aljáról lehúztam a felesleget az edény szélén és egy rácsra helyeztem csepegni.

Megszórtam, meghintettem a szilárduló csokit különböző díszítő porokkal, cukrokkal.

Miután megkötött, zsírpapírra helyeztem a nyalókákat. 








4 megjegyzés:

Katalin írta...

Hű de sok finomság készült! Jó buli lehetett! 😀

Éva írta...

Nagyon tetszik ötletes unokáim biztos értékelnék ha elkészíteném .( Sajnos kicsit időhiányban szenvedek mostanában a konyhai ténykedésemet illetően!)

Gerdi írta...

Ez a sütitál csodás! Nagyon vonzza a tekintetet! :)

Ani írta...

Micsoda ötlet az 50-es linzer! Nagyszerű látványt nyújtanak a sütijeid.