2022. december 18., vasárnap

Birsalma likőr

Egy kolléganőm ajánlotta ősszel, amikor szorgalmasan főztem a birsalmasajtot, hogy próbáljak ki egy általa már többször elkészített likőr-receptet. Nem melós a dolog, csak össze kell dobálni és várni 6 hétig, hogy összeérjenek az ízek. Azonnal a "44" likőröm jutott róla eszembe, egy időben mindig azt készítettem a karácsonyi ünnepekre. 

Az eredeti recept itt olvasható. Én vaníliarudat nem tettem bele, nem is volt itthon, de valahogy azt idegennek éreztem az elképzelt ízvilághoz. Csillagánizzsal viszont megbolondítottam.

Kipróbáltam és jelenthetem, remekül sikerült! A főkóstolást már megtartottuk, alig várom, hogy a kis ajándéküvegek címzettjei is megkóstolják ezt a remek italt. :-)

Hozzávalók:

4 birsalma

30 dkg cukor

2 nagyobb fahéj

3 csillagánizs

1 dl rum

5 dl vodka (nálam almapálinka)

A birsalmát megmostam alaposan és felnegyedeltem, a magházat kivágtam. Beletettem egy nagy üvegbe (én rögtön dupláztam, ezért van két üveg a képen :-D) és hozzáadtam a cukrot, fűszereket. Ráöntöttem a rumot, pálinkát (opcionálisan vodkát) és hűvös helyen érleltem 8 hétig.

Néha megrázogattam, hogy olvadjon a cukor.

4-6 hét az előírás, de én 8 hétig hagytam érni. Aztán üvegekbe szűrtem és vagdostam az üvegekbe némi gyümölcsöt is.

Feltettem a díszcsomagolást és .... "Boldog Karácsonyt!" :-)



3 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom itókát készítettél, jó lesz majd koccintani vele az ünnepek alatt 😊.
Én is csináltam egy-két évvel ezelőtt, nekünk is nagyon ízlett!

Éva írta...

Nagyon szép a színe és finom lehet. Egyszer már én is készítettem az kicsit szolidabb volt abba nem kellett rum de az is nagyon finom volt.

Luca írta...

Hú, ez nagyon finom lehet ....