2017. július 2., vasárnap

Diós-lekváros kosárka

 
Június elején készítettem ezeket a kosárkákat a férjem unokaöccsének a lakodalmába. A receptet itt találtam, nagyon jól bevált, köszönöm.
 
Idáig úgy sütöttem kosárkát, hogy diós linzerből megsütöttem a kosarakat, majg főtt, málnás krémmel töltöttem meg őket, végül bevontam csokimázzal. Így is, úgy is finom, de ez a mai recept kevésbé macerás. :-)
 
Nemsokára készül a friss barackdzsem, kipróbálom majd azzal is.
 
Hozzávalók:
 
A tésztához     
30 dkg liszt
12 dkg margarin
12 dkg porcukor
2 db tojássárgája

A habhoz
2 db tojásfehérje
12 dkg kristálycukor
15 dkg dió (darált)
Fél citrom reszelt héj

A töltelékhez
15 dkg sárgabarack lekvár

A tészta hozzávalóíból linzertésztát gyúrtam. A linzert 2-3 mm vastagra nyújtattam és akkora köröket szaggattam belőle, hogy ki tudjam bélelni a fém kosárkákat.
Mindegyik kosár aljába egy teáskanálnyi baracklekvárt tettem.
A tojásfehérjét habbá vertem beletettem a cukrot - azt olvadásig kevertem - majd ment bele a citromhéjjal elkevert darált diót.
A diós habot elosztottam a kosarakba.
180 fokon ~20 percig sütöttem, majd meghintettem némi porcukorral.

11 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagy sikere lehetett a lakodalomban ezeknek a guszta kosárkáknak! Nagyon finomak lehettek, olyan könnyed, habos a diós töltelék :-)

Luca írta...

Nagyon finom lehet. Igaz mi minden diósat szeretünk.

KonyhaMalacka írta...

Szinte érzem a számban az ízét :) Nagyon gusztusosak !

Millye írta...

Milyen jó ha van a családban egy ilyen ügyeskezű tündérke :) nálunk is nagy kedvenc a diós kosárka :)

tejszínhab írta...

Milyen kis cukik - nagyon rákaptam mostanában a diósra, biztos ebből is lecsúszna pár falat :)

Gerdi írta...

Szép kis pufi kosárkák lettek! :-) Egyszer én is sütöttem- hát idő az kell hozzá. De finom, mi tagadás! :-)

Györgyi írta...

Képzeld el, hogy nekem ez az egyik kedvenc sütim.Egyszer nagyon régen, talán 20 éve, rászántam magam és elkészítettem, szép nem volt, de legalább finom lett.Arra is emlékszem, hogy rengeteget kínlódtam vele. Most legalább 4 éve készülök megint elkészíteni, de mindig halogatom. Ezek csodálatosak lettek, le is nyúlok belőle 1-2 darabot magamnak :)

Ani írta...

Jó sok türelmed van! De megérte. Nagyon jól néznek ki.

Katalin írta...

♥ISTEN ÉLTESSEN SOKÁIG SZÜLINAPOD OKÁN (IS)♥

teller-cake írta...

Köszönöm szépen!

teller-cake írta...

Köszönöm mindenkinek, örülök, hogy tetszik és hogy Janka kedvence. 🙂