2022. június 9., csütörtök

Göngyölt linzer fügedzsemmel

A család sütemény után áhítozott, de a beköszönő nyár miatt nem akartam gyorsan romló finomságot sütni. Az is kérés volt, hogy süssek valami újat... ;-)

Így esett a választásom erre a töltött linzerre, amit a "Házi sütemények" könyvből készítettem el. Láttam már fotón itt-ott ezt a látványos süteményt, de én most készítettem el először.

Először a recepthez hűen a diós- és mákos hab alá más-más lekvárt akartam használni, de aztán maradtam a tavaly készített, isteni, fűszeres fügedzsememnél. Jól tettem! :-D

Bonyolultnak tűnik a készítése, de igazából nagyon hamar készen lettem vele.

Nem csak a süti volt látványos, hanem a gyorsaság is, amellyel elfogyott. Lesz még ismétlés biztosan. :-)

Hozzávalók:
Tészta:
40 dkg liszt
15 dkg zsír
Fél csomag sütőpor
5 dkg porcukor
4 tojássárgája
2 dl tejföl
Csipet só
Töltelék:
Fügedzsem vagy bármilyen lekvár
4 tojásfehérje
1 csomag vaníliás cukor
10 dkg darált dió
10 dkg darált mák
Fél citrom reszelt héja
Tetejére:
10 dkg olvasztott étcsokoládé 
Porcukor

A tészta hozzávalóiból puha tésztát gyúrtam, amit 4 egyenlő részre osztottam. Mindegyik tésztát kinyújtottam ~15x20 cm-es téglalappá.

A tésztákat megkentem fügedzsemmel. Hosszanti oldalukon mindkét oldalról feltekertem a tésztákat úgy, hogy középen ~3 cm hely maradjon. Sütőpapírra helyeztem őket.

A tojásfehérjét habbá vertem, belevegyítettem a por-és vaníliás cukrot, citromhéjat és fényes habbá kevertem. Kettéosztottam, a felébe ment a darált dió, a másikba a darált mák.

2-2 tésztalap közepére osztottam a résekbe a dió-és mákhabot. 180 fokos sütőben ~15 perc alatt készre sütöttem. 

A kihűlt tésztákon a tölteléket papírral letakartam, a tészta-részt meghintettem porcukorral. A töltelék részt szilikon ecset segítségével gőz felett olvasztott étcsokoládéval kentem meg.

~1 cm széles szeletekre vágva tálaltam. :-)



5 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszták, jó választás volt ezt sütnöd biztos nagyon finom volt! Valahol már én is elkészítettem egy bolti eladótól kaptam a receptet de csak nem tudom mi volt a neve? Ebben a melegben jók az ilyen sütik!

Katalin írta...

Csodás és finom süti 😃.

Névtelen írta...

Remek! A kinézete is, ízre meg el tudom képzelni - a mákos is, diós is finom! Gondolatban már meg is kreáltam a laktózmentes, tojásfehérje mentes változatát! :) Marisz voltam

Ani írta...

Micsoda látvány! És micsoda íze lehet! Pazar!

Luca írta...

Hú, de nagyon jól néz ki. Szívesen megkóstolném