2020. augusztus 8., szombat

Fűszeres fügedzsem

 
Roskadásig teli a fügefánk a Kőrös-parton, annyira, hogy a hasunk degeszre tömésén kívül más tervet is kellett kovácsolni...
 
Főztem már fügedzsemet fixálóval fügéből és cukorból, de az nem jött be annyira, mint az anno Görögországból hozott fügelekvárok.
 
Utána olvastam hát a témának és fahájjal, gyömbérrel és citrommal ízesítve igazán fenséges lett a végeredmény. Most már én is elégedetten dőlhettem hátra.
 
Alig várom, hogy palacsintát kenhessek meg ezzel a finomsággal.
 
Hozzávalók:
2,5 kg füge
50dkg cukor
2 zacskó 3:1 zseléfix (1 zacskó 1,25 kg gyümölcshöz elég)
1 kiskanál fahéj
1 kiskanál gyömbér (friss)
1 citrom leve és héja
 
A fügét megmostam, a szárát levágtam és felaprítottam. Hozzáadtam a cukrot és botmixerrel pürésítettem. Fűszereztem, elkevertem és tűzre tettem. Forrás után 5 percig főztem és tiszta üvegekbe töltöttem. Az üvegeket a fixáló leírása alapján azonnal fejre fordítottam 1 perc erejéig.
 

6 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon finom lehet ez a fügedzsem annyira guszta! Akár palacsintába de fánkhoz is szívesen kanalaznék belőle:)

Katalin írta...

Nagyon finom lehetett ez a fűszeres dzsem, a színe is nagyon szép. Apukámnál is szépen terem már, sokat ettünk is belőle, aztán dzsem is lesz majd, de bőven lesz a másodtermésből is. Csak azt még ki kell várni... 😊

Vanilin írta...

Csodásan néz ki! Biztos, hogy isteni finom! :)

Ani írta...

Ige, kell valami savanykás hozzá. Túl édes magában nekem is. Nagyon szép képek.

Gerdi írta...

Csodás ez a lekvár! Na ezért szeretnék évek óta én is fügefát, de két próbálkozás már kudarcba fulladt- nem élték át a telet. Így csak irigykedem csendben... :D

marisz57 írta...

Szívesen nyalakodnék én is a fügedzsemedből - nagyon guszta! :) Nálunk nem lesz idén, mert ahogy érik a füge, megeszik a rigók.:( valamit ki kellene találnunk, hogy kicselezzük őket...