2022. augusztus 21., vasárnap

Vaníliás-mascarponés torta gyümölccsel

Egy gyorsan összerakott tortát hozok ma, amin nem volt időm sokat agyalni és talán ezért lett egyszerű, de nagyszerű.

De kezdjük az elején... :-)

Keresztfiam szív alakú, vaníliás tortát kért a születésnapjára. Nekem a vaníliás krém csak magában olyan semmilyen, ezért vívódtam, hogy milyen krém menjen bele. Végül a mascarpone mellett döntöttem, ami jó választásnak bizonyult. A tetejére azért ment némi gyümölcs meg egy kis csorgatott csoki is, hogy mégse annyira csak vaníliás legyen... :-D

A piskóta a gesztenyetortám tésztája volt kakaó nélkül.

Hozzávalók:
Piskóta:
5 tojás
22 dkg cukor
5 evőkanál víz
15 dkg liszt

Krém:
50 dkg mascarpone
4 evőkanál vaníliás cukor
Egy vanília rúd kikapart belseje
2 dl tejszín vagy cukrászhab
2 evőkanál expressz zselatin

Díszítés:
Egy kis tál vegyes, fagyos gyümölcs (eper, szeder, málna, ribizli)
1 evőkanál zselatin
1 kiskanál cukor
1 dl szörp, vagy gyülcslé
3 kocka étcsoki gőz felett olvasztva

A piskótához a tojásokat szétválasztom, a fehérjékből kemény habot verek. A sárgáját habosra keverem a cukorral és vízzel, majd hozzáadom a lisztet. A fehérjehabot falapáttal, óvatosan a tésztába vegyítem. Zsírozott-lisztezett 24 cm-es kerek tortaformában 180 fokon 35-40 perc alatt készre sütöm (tűpróba!).
A krémhez a mascarponét habosra kevertem a vaníliás cukorral, vaníliával. A cukrászhabot (most muszáj volt tejszín helyett, mert nagyon meleg volt) kemény habbá vertem, belekevertem a zselatinfixet. Az így kapott habot a kikevert sajtréme vegyítettem óvatosan, ezzel kentem meg és vontam be a tortát.
Másnap a tetejét kiraktam gyümölccsel. A szörpből, zselatinból, cukorból kevés zselét főztem, ezzel vontam be egy ecset segítségével a gyümölcsöket. A szélére gőz felett olvasztott csokoládét csorgattam.




8 megjegyzés:

Gizi írta...

Nagyon szép magas torta, és nagyon finom lehet a vaníliakrém a gyümölccsel. Biztosan örül neki az ünnepelt. Boldog születésnapot kívánok a keresztfiadnak.

Katalin írta...

Gyönyörű a torta, és nagyon finom is lehetett! Örülhetett az ünnepelt 😀.

Ani írta...

Sok boldogságot kívánok az ünnepeltnek. Nagyon finom tortát kapott. Jó annak, akinek ilyen keresztanyja van.

Éva írta...

Csodás tortát készítettél és nagyon finom lehetett! Gondolom nem sokáig csodálták, gyorsan elfogyott . Keresztfiadnak kívánok minden jót és szépet!

Vanilin írta...

Sok boldogságot az ünnepeltnek! Csodás torta! :)

Gerdi írta...

S gondolom, az ünnepelt sem volt csalódott, hogy nem csupán vaníliakrémes lett a tortája! :D Nagyon jól néz ki, csoda finom lehetett!

Névtelen írta...

Hű, de jól néz ki ez a torta! És a mazsolás almatortád is! Puszi! :) Marisz

Luca írta...

Azta, milyen fantasztikusan néz ki. És nagyon finomnak hangzik. Minden mascarponés krémet nagyon szeretek.