2014. december 22., hétfő

Dis kifli (linzer) nagymamámtól SAD 29-re

 

A szívemnek igen kedves témát talált ki a SAD (Süss!Alkoss!Díszíts!) játék aktuális házigazdája, Anna - a Csokoládéreformer - Nagyi titka - címmel. Aki sokszor olvassa soraimat, az már tudja, hogy imádom a nagymamáim receptjeit használni, amelyek egy külön címszó alatt itt tekinthető meg.

Karácsonyra készülődvén néhány egyszerű és sokáig eltartható aprósüteményt kerestem a mamáim receptfüzetébe, így került kezembe a diós kifli receptje. Ez egy egyszerű, diós linzer, amelyet összegyúrás után rudakká kell sodorni, fel kell vagdalni, majd kifli alakúra formázni. Még forrón vaníliás porcukorba kell forgatni, így a forró süteményre jól ráragad a cukorréteg.

Emlékszem....a mama sodorta, én formáztam...most én sodortam, a kislányom formázta...

Én még melegen faltam, így a lányokra sem volt szívem rászólni, hogy ne tegyék ugyanezt... :-) A fotózáshoz a mama kötényét is előszedtem, mindig ebben a sötétkék, apró,fehér virágos köténybe sütött, amelyre imádtam rányomdázni a lisztes kezem lenyomatát.

Remélem mindkét mama látja odafent, hogy milyen szorgos kis háziasszony igyekszem lenni...
:-(
:-)

Hozzávalók:


35dkg liszt
20dkg vaj
15dkg porcukor
10dkg darált dió
Fél citrom reszelt héja
1 tojás

A cukorba forgatáshoz: porcukor, vaníliás cukor

A tészta hozzávalóiból a puha vajjal gyors mozdulatokkal tésztát gyúrtam. Hat részre osztottam és vékony, 7-8mm átmérőjű rudakká sodortam őket. A hosszú rudakat ~6cm hosszú részekre aprítottam, ezek kifli alakra formázva kerültek a tepsire. 180 fokon ~negyed óra alatt készre sütöttem őket.

Még forrón, vaníliás porcukorba lettek forgatva. Pár darab a forgatáskor mindig eltörik, de sebaj, ez a szakácsnő jutalma! :-D


8 megjegyzés:

Okki írta...

Biztos lehetsz benne, hogy mindkét mamád nagyon büszke rád!!!
A diós kiflik nálunk is nagy kedvencek, és még a receptem is hasonló a tiedhez. Nagyon finom! :)

Katalin írta...

Szépek lettek! Hasonlít a receptje az én vaníliás kiflimhez.
Kellemes ünnepeket kívánok nektek, sok szeretettel!

Luca írta...

A férjem kedvence. Addig eszi amig van, így aztán mióta a cukrára vigyázni kell, nem sütöttem :(

Millye írta...

Imádjuk, nem múlhat el karácsony e finomság nélkül :) Kellemes ünnepeket

wanna írta...

Boldog karácsonyt

Gabriella írta...

Meghitt, szép Karácsonyt kívánok!

Hankka írta...

Drága Zsuzsi, békés, boldog, áldott karácsonyt kívánok Neked és szeretteidnek! :)

teller-cake írta...

Köszönöm Nektek és viszont kívánom! <3