2016. március 8., kedd

Regulach - egy isteni édes, töltött kifli


A KitchenBoss című Buddy Valastro műsorban láttam meg ezt a receptet, ami szerelem volt első látásra. Sajnos a tészta hozzávalóinak arányáról lemaradtam, de a továbbiakban szorgosan ittam Buddy minden szavát.
Egy krémsajttal készült vajas tésztáról van szó, amelyet málnalekvárral kent meg, dióval, aszalt vörös áfonyával szórt meg és fahéjjal hintett meg. Hihetetlenül finomnak nézett ki, és most már tudom, hogy az is. :-)
Keresgéltem a neten a receptek közül, ahol kettő szimpatikusból összegyúrtam a saját verziómat. ( A recepteket itt és emitt találhatjátok, az utóbbinál fázisfotókkal)

Aki kedvet kapott hozzá, az nyugodtan kezdjen dupla adaggal, nem fogja megbánni! :-)

Hozzávalók (24db):

17dkg liszt
1 csipet só
4dkg cukor
12dkg krémsajt vagy mascarpone
12dkg vaj

Darabolt dió
Aszalt vörösáfonya
Csokicsepp (opcionális)
Málnalekvár
Fahéj

1 evőkanál vaj
2 evőkanál fahéjas cukor

Robotgéppel a puha vajat a krémsajttal és a cukorral habosra kevertem. Hozzáadtam a lisztet és a csipet sót és puha tésztává dolgoztattam a géppel. Hűtőben 1 napot alufóliában pihentettem a tésztát

Másnap a tésztát két részre osztottam, mindegyiket ~30 cm átmérőjű körré nyújtottam lisztezett gyúródeszkán. Pizzavágóval mindegyik kört 12 cikkre vágtam.

A cikkekre vágott kört megkentem málnalekvárral, megszórtam darabolt dióval, aszalvánnyal és csokicseppel. Meghintettem fahéjjal. A háromszög csúcsaitól felcsavartam kiflikké a tésztadarabokat.

Sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket. Olvasztott vajjal megkentem a tetejüket, fahéjas cukorral meghintettem és 180 fokon ~20 perc alatt aranyszínűre sütöttem.



6 megjegyzés:

tejszínhab írta...

Kellett nekem reggel 8-kor ide jönnöm :D Már megint megéheztem :)

Okki írta...

Én is szoktam nézni Buddy adásait, és pár jó ötletet el is lestem. Ezek a töltött kiflik is nagyon , guszták, szívesen elmajszolgatnék párat. :)

teller-cake írta...

Tejszínhab: ennek örülök... :-DDD
Okki: nagyon finom, szívből ajánlom egy próbára!

Katalin írta...

De édesek lettek :-) a hozzávalókból ítélve nagyon finomak lehetnek!

Vanilin írta...

Csodafinomak lehetnek! :)

Luca írta...

Isteninek néz ki