2016. október 8., szombat

Fügetöltelékes csokis keksz - életjel :-)

 
Nagyon eltüntem mostanában, köszönöm azoknak akik éredklődtek felőlem. :-) A nyár az csak úgy elszaladt, nem jutott idő új receptekre sem tortákra, most meg szakvizsgára készülök ezerrel...
 
Azért sütögettem ám, de inkább csak a jól bevált receptekből, nemigen kisérletezgettem. Egy kivétel azért akadt, a ma hozott keksz.
 
A google keresőjében Sütidoboz oldalán találtam rá erre a guszta kekszre. Annyin változtattam, hogy én nem tettem bele kardamom fűszert és csak a fele tölteléket készítettem el - így is elég lett. Nagyon finom  és muatós keksz, készítsétek el amíg el nem fagy az összes másodérésű füge a fákon. :-)
 
Hozzávalók:
 
Tészta:
20 dkg liszt
14 dkg porcukor
11 dkg vaj
1 tojás
Csipet só
Fék kk szódabikarbóna
Fél citrom reszelt héja
1 kk vaníliás cukor
1 púpos evőkanál csokicsepp
 
Töltelék:
12 dkg füge
1 teáskanál cukor
1 teáskanál vaníliás pudingpor
 
A töltelék hozzávalóiból dzsem-sűrűségű gyümölcsszószt főztem, hagytam kihűlni.
 
A tésztához a vajat a cukorral habosra kevertem, hozzáadtam a tojást majd a többi hozzávalót. Lágy, linzerzserű tészta lett a végeredmény. A tésztából szilvanagyságú darabokat téptem le, ezeket a tenyeremen kilapítottam és egy kiskanál fügetöltelék ment a közepükbe.
 
Óvatosan összegömbölyítettem - mint a szilvásgombócot - és papírral fedett sütőlemezre tettem a golyókat az illesztéssel lefele. Csokicseppeket nyomogattam a sütik tetejére.
 
180 fokon, 10-12 perc alatt világosra sütöttem a kekszeket.
 
 

8 megjegyzés:

Katalin írta...

De guszták! Finom lehet fügével töltve. Apukám kertjében is érik még a másodérés, elég sok volt/van rajta. Majd kapok is még belőle :-) Nagyon szeretjük....

Katalin írta...

Ja, és örülök, hogy újra itt vagy :-)

teller-cake írta...

Köszi Katalin! :-)

tejszínhab írta...

Én is örülök neked... a süti is pazar, de egy kicsit bővebb "élménybeszámolót" se hallgass el, mindig szívesen olvasom :)

teller-cake írta...

Köszi Haboska, majd igyekszem! :-D

Vanilin írta...

De jó, hogy jöttél! :) Nagyon helyesek ezek a csokis kekszek. :)

Roza írta...

Zsuzsám, nagyon guszták a kekszeid:)

marisz57 írta...

Jó ötlet a fügét "összefogni" pudingporral.
Remélem, a bejegyzés óta túl vagy a szakvizsgán, lehet hozzá gratulálni! :)