2013. május 11., szombat

A kedvenc csokitortám


Ez a csokitorta a favorit nálam mindenféle szempontból. 
Imádom a külsejét és a belsejét egyaránt. 
A piskótája szép magas, puha és mindig sikerül, a krémje a legfinomabb főtt csokikrém számomra. 
Ez az egyszerű díszítés pedig szintén a kedvencem, valamiért nagyon tetszik a fényes csokibevonaton a szeletek bejelölt helye, díszítésnek pedig a csokiba mártott és cukorgyönggyel panírozott marcipángolyócskák. 
A pirított mandula a szélén pedig már csak a hab a tortán! :)

Hozzávalók:
Piskóta:
5 tojás
20dkg cukor
5 evőkanál víz
13dkg liszt
3dkg kakaópor
5dkg darabolt csokoládé

Krém:
3 dl tej
10dkg cukor,
3dkg vaníliás pudingpor,
5 evőkanál rum
20dkg étcsokoládé 
25dkg vaj vagy margarin

Díszítés:
5dkg csokoládé gőz felett megolvasztva egy csepp olajjal
Marcipángolyócskák
Hántolt, szeletelt mandula

A piskótához a tojásokat szétválasztom, a fehérjékből kemény habot verek. A sárgáját habosra keverem a cukorral és vízzel, majd hozzáadom a liszttel elkevert kakaóport. A fehérjehabot falapáttal, óvatosan a tésztába vegyítem majd végezetül mehetnek bele a csokidarabok. Zsírozott-lisztezett 24cm-es kerek tortaformában 180fokon 35-40 perc alatt készre sütöm (tűpróba!).
A krémhez tejből, cukorból, pudingporból sűrű krémet főzök. Ha kész, gyorsan beleolvasztok 200 g étcsokit! (Ettől lesz isteni csokis, nem szabad a mennyiséggel spórolni! Tibi vagy Boci étcsokit szoktam hozzá használni) Hozzákeverem a rumot is. Ha kihűlt a puding a lágy vajjal vagy margarinnal habosra keverem. Egy kicsit laza az így kapott krém de egy kis hűtést követően gyönyörűen megdermed.
A lehűtött torta tetejét olvasztott csokival megkenem, és ha a csoki megkötött forró vízbe mártott, szárazra törölt késsel bejelölöm a szeletek helyét.
Hántolt, szeletelt mandulát teflonedényben megpirítom, ezzel panírozom a torta oldalát.

33 megjegyzés:

Kati írta...

Tényleg nagyon szép:) A diszítése is:)

Jámborné Budai Mónika írta...

Csoda szép, megkóstolnám:))

Marka írta...

Ugyanígy szoktam csinálni én is a krémet, és tudom, hogy isteni! De a te tortád ráadásul még gyönyörű lett!

Éva írta...

Nagyon szép és finom lehet! Ha azt mondanám hogy mentem és kipróbálom az nem biztos hogy pont ilyen lenne!:-)) Azért egyszer rászánom magamat!

Györgyi írta...

Ez nekem is a kedvencem tudna lenni, ha kaphatnék belőle :)

Luca írta...

Kipróbálom jövő hétvégén. Elolvasva is ízlik :)

tejszínhab írta...

A mindenit, de szép magas! Én legtöbbször a magassággal küzdök, otthon teljesen más sütőnk van, mint itt az albérletben és hiába a 20. torta, még a kísérleti fázisban vagyok. Ki fogom próbálni! (Na és persze a díszítés is szuper ;)

Millye írta...

Elhiszem hogy ez a kedvenced :) már a kinézetén is látszik hogy bizony ez mennyei finom :)

Muskátli Büfé írta...

Gyönyörű - biztosan az én kedvencem is lenne / lesz ... :)

Dina írta...

Én is így szeretem a krémet, pudingos főzött, csokival, vajjal. Isteni. :) A tortád meg gyönyörű, tuti fincsi! :)

teller-cake írta...

Kati: köszönöm! :)
Mónika: remélem egyszer sort keríthetünk rá! :)
Marka: akkor te már tudod miről beszélek! ;-)
Éva: remélem azért rászánod magad...:)
Janka: na talán majd....;-DDD
Luca: izgatottan várom, hogy ízlik majd Nektek! :)
Tejszínhab: nekem ez a piskóta mindig magasra sikerül, egy régi szakácskönyvemben "csodapiskóta" néven szerepel és tényleg az!
Millye: köszönöm! :)
MuskátliBüfé: tudod, ez az a krém...! :))
Dina: nahát, ebben is hasonlítunk? - Naná!! ;-DDD

Gerdi írta...

Egyszerűen szép! Én is csokitortát sütöttem tegnap:-) Persze a Tied sokkal szebb. Olyan szépek azok a golyócskák a tetején!

HajniZoli írta...

Köszönöm ezt a tortát! Már néhány hete lesem a blogokat, hátha találok valahol finom csokitortát, ugyanis a fiam a szülinapjára azt kért, de nem szereti a tejszínes dolgokat, a pudingot viszont igen. Valahogy nem akartam csak vajas-pudinggal készíteni. Ez a krém a beleolvasztott csokival isteni lesz! :-)

teller-cake írta...

Gerdi: köszönöm és remélem megleshetem a Te tortádat is! :)
HajniZoli: remélem ízleni fog a fiadnak és láthatom a végeredményt! :)

Csilla Orosz írta...

Gyönyörű lett!!! Pudingos krémet nem szoktam csinálni, de biztos finom lehet!

teller-cake írta...

Szerintem feltétlenül próbáld ki! :)

marisz57 írta...

Minden szépet és jót elmondtak az előttem szólók erről a tortáról!
Ez tényleg tökéletes!

teller-cake írta...

Köszönöm Marisz! :)

M@rti írta...

Egyszerűen szép!

Unknown írta...

Ezt ki fogom próbálni! Már régen keresek egy igazi jó csokitorta krémet!!!

teller-cake írta...

M@rti: köszi! :)
Vikvi: szerintem ízleni fog, majd számolj be, jó? :)

Vikvi írta...

Mindenképp :) Hamarosan terítékre is kerül, mert sorban 4 szülinap is lesz a családban :)

teller-cake írta...

Majd figyellek ha beindul nálad a tortaposzt-dömping! ;-)

Hankka írta...

Drága Zsuzsa, erről a tortádról májusban lemaradtam, de most felfedeztem, nagyon tetszik! :) Három lapra vágod és így töltöd? :)

teller-cake írta...

Igen, úgy töltöm! Örülök, hogy tetszik! :))

Unknown írta...

Nagyon szép a hétvégén meg is csinálom. Az lenne a kérdésem hogy a piskótát ketté kell e osztani és úgy megtölteni a krémmel, vagy a tortaformában hagyva ráhalmozni és úgy a mázat a tetejére hűtőbe tenni, majd kivenni a formából? Köszönöm :)

teller-cake írta...

3 lapba szoktam vágni a piskótát, így két réteg krém kerül bele+hagyni kell egy keveset a tetejére és az oldalára. Az olvasztott csoki akkor kerül rá ha a krém már megdermedt rajta. Sok sikert hozzá, remélem ízleni fog!

Vicuska írta...

Szerintem ez nekem is ízlene!!!! Nagyon mutatós is!

teller-cake írta...

Próbáld csak ki Vicuskám! :)

Erika írta...

szia kedves Teller-cake, tegnap megsütöttem ezt a tortádat, és tényleg isteni finom lett. Egyedüli bajom vele, hogy nekem nem lett ilyen szép magas a piskóta (csak 2 lapra tudtam vágni)....talán túl nagy volt a tortaforma (26cm)...de ízre mindent visz, szóval köszönöm! :-) (Kislányom szülinapjára készülök majd ezzel is, szóval azért teszteltem előre is.)

teller-cake írta...

Örülök, hogy ízlett Erika! Igen, én írtam is, hogy 24-es formában sütöttem, sokat számít 2 cm is. A 26-osban próbáld meg így: 6 tojás, 6 evőkanál víz, 24dkg cukor, 15dkg liszt, 5 dkg kakaó, 5 dkg darabolt csoki. Ha nem bízol a végeredményben tegyél hozzá egy kiskanál sütőport is, az nem árthat. :) Remélem így elég magas lesz.

Erika írta...

Köszi szépen a tippet! :-) ki fogom így próbálni akkor!:-)

teller-cake írta...

Sok sikert hozzá! :)