2019. február 3., vasárnap

Orosz teakeksz (Russian Tea Biscuits) a síelőknek

Restellem magam, de február harmadikán jelentkezem az év első bejegyzésével... A január azonban nagyon sűrű volt munka szempontjából és az egészségem érdekében egy kezelésprogramon is részt vettem - így nem nagyon jutott idő másra. De pozitív dolgok is történtek, a lányoknak szép lett a félévi bizonyítványuk és síelni is eljutottunk Ausztriába. :-))
Persze nem felejtettem el egy új, különleges keksszel sem készülni a sípályákra. Most szakítva a hagyományokkal nem egy francia, hanem egy angol nyelvű honlapon találtam rá a kekszünkre. Már az összetevőket olvasva - vaj, málnalekvár, dió, aszalt áfonya - tudtam, hogy telitalálat lesz. És úgy is lett! :-))
Íme, az eddigi síelős felhozatal:
Hozzávalók:
4 csésze liszt (28dkg)
3/4 csésze cukor (9dkg)
3 teáskanál sütőpor
1/2 csésze olaj (118ml)
1/4 csésze narancslé (29ml)
1 teáskanál vaníliás cukor
1 egész és 1 tojás sárgája
Szórat:
Vaj
Aszalt vörösáfonya (apróra vágott)
Apróra vágott dió
Málnalekvár
1 tojásfehérje
Cukros fahéj
A  tészta hozzávalóiból linzertésztát gyúrtam gyors mozdulatokkal (elég olajos volt). A tésztát egy órát hűtőben pihentettem.
Lisztezett deszkán hosszú, keskeny sávvá nyújtottam a tésztát. Vajjal megkentem vékonyan, málnalekvárral vatagabban. Megszórtam dióval, apróra vágott aszalt vörösáfonyával.
Feltekertem a tésztát és sütőpapírral fedett lemezre kis csigákat vágtam belőle. Talpra állítva tettem a csigákat a lemezre. A tetejüket tojásfehérjével megkentem és cukros fahéjjal meghintettem.
180 fokon ~20 perc alatt aranyszínűre sütöttem.

3 megjegyzés:

Katalin írta...

Ismét et újabb, finom nasi a síelés közben :-) A hozzávalókból ítélve nagyon finom lehetett! Szép helyen lehettetek ismét, a jó bizonyítványok után a lányok is megérdemelték. Már hiányoltalak, gondoltam is, hogy elvagytok valamerre :-) Jó egészséget és jó sütést, sok finomságot kívánok erre az évre is :-)

Éva írta...

Örülök hogy itt vagy és egy igen finom keksszel örvendeztettél meg ismét minket! Akár gyakrabban is mehettek síelni :-)) Lányoknak gratulálok a jó bizihez!

Gerdi írta...

Mindig valami finomat sütsz ezekre az alkalmakra! :-) Ez a keksz is nagyon tetszik!