2017. január 29., vasárnap

Twix keksz - egy fantasztikus finomság a síelőknek :-)


Idén is folytattam a hagyományt, hogy egy különleges, új keksszel lepjem meg a családot a síelés alkalmából és most itt titeket. :-)
Abban viszont eltértem a szokásoktól, hogy most egy német honlapon szerettem bele egy kekszbe, míg eddig mindig francia oldalakról ihletődtem. Az eddigi felhozatal:

Szerelem volt első látásra a Twix keksz ezen az oldalon, és az íze is telitelálat lett: pont mint az ötletet adó csokoládé. Egyedül a karamella kenegetése volt egy kicsit vacakolós, minden más egyszerű és nagyszerű ebben a roppanós, kerek, karamellás, csokis finomságban.
 
Készítsétek el ti is!
 
Hozzávalók:
Tészta:
18dkg liszt
5dkg porcukor
12,5 dkg vaj
Karamell réteg:
15 dkg puha vajkaramella (én Coop márkását használtam)
3,5dkg vaj
Csokoládé bevonat:
10dkg tejcsokoládé
 
A tészta hozzávalóiból a puha vajjal linzer tésztát gyúrtam. Lisztezett felületen 3mm vastagra nyújtottam, kerek formával szaggattam. Tiszta sütőlemezen 180 fokos sütőben ~12 perc alatt világosra sütöttem.
A vajkaramellát egy edényben a vajjal lassú tűzön folyósra melegítettem. Kiskanállal halmokat tettem belőle a kisült körökre. Ha megsűrűsödött a karamell, újra melegítettem.
A tejcsokoládét gőz felett megolvasztottam és szintén kiskanál segítségével megkentem vele a karamell rétegeket.



 

13 megjegyzés:

Gerdi írta...

Remek keksz! Beindította a fantáziámat! :-) De ugye nem csak síelőknek jár? :D

teller-cake írta...

Nem bizony, bárkinek - aki elkészíti. :-)))

tejszínhab írta...

Nagyon szép! Az utolsó kép a kedvencem, de csak a sütiről, mert amin a kislányod van, nagyon cuki! :)

Katalin írta...

De finom lehetett, úgy mint az előző síelős kekszes :-)
Szép időtök van :-) Jó időtöltést azon a szép vidéken, vigyázzatok magatokra...

teller-cake írta...

Köszönöm, a csajszim nevében is, na meg a sütiében. 😀

teller-cake írta...

Köszi Kati, szerencsére épségben hazaértünk már. 🙂

Katalin írta...

Ez jó hír :-)

KonyhaMalacka írta...

Ebből tutira meg tudnék enni egy nagy adagot, nagyon jól néz ki ! :)

Éva írta...

Nagyon tetszik finom lehet! Pár kekszed már kipróbáltam de szerintem ennek is az lesz a sorsa:-))

Vanilin írta...

Remek keksz! Ennek nem lehet ellenállni. :)

teller-cake írta...

Köszönöm nektek és szívből ajánlom. 🙂

marisz57 írta...

Lusta vagyok, teljesen ellustultam ezen a hosszú télen, pedig megint üresek a kekszes dobozok, és ez a keksz éppen megfelelő lenne...

teller-cake írta...

Ezt nagyon ajánlom. ❤️