2021. április 11., vasárnap

Cseh krémes (nagymamám receptje)

Az utóbbi időben többször készítettem Hideg kutyát, igy volt itthon ostyalapom. Nagymamám receptjei között lapozgatva rátaláltam egy régi, gyerekkori kedvencemre, a cseh krémesre. Egy finom diós sütemény, főtt, tojásos krémmel és ostyával az alján. 

Mama sokszor készítette jeles alkalmakra, vagy csak úgy, hétvégére az unokáknak.

Nagyon ízlett a családnak, gyorsan fogytak a kockák... 😊


A mama kézírását fotóztam le, szerintem követhető a recept, de kiszedem a hozzávalókat:

Tészta: 6 tojásfehérje és 4 sárgája, 10dkg cukor, 20dkg darált dió, 4 evőkanál zsemlemorzsa, fél csomag sütőpor, 1 db nagy ostyalap

Krém: 25dkg margarin vagy vaj, 20dkg porcukor, 2 tojássárga, 1 csomag vaníliás pudingpor, 2,5dl tej, 1 csomag vaníliás cukor, 2 evőkanál forró kávé

Amit hozzáfűznék még:

  • Az ostyalap 28,5x38,5 cm nagy volt, ilyet kaptam a boltba.
  • Egy nagyobb tepsibe papírra helyeztem az ostyát és az ostya tetején oszlattam el a tésztát.
  • Én a sütőport kifelejtettem, de igy is remek volt a tészta....
  • Bő negyed órát sütöttem a tésztát 180 fokon (tűpróba)
  • Két evőkanál kávét tettem a krémbe.
  • A tetejére gőz felett egy csepp olajjal olvasztott étcsokoládét kentem.

Tegyetek bátran egy próbát vele. 😉









10 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom lehet, nagyon jók ezek a régi, jól bevált receptek, sőt még ha kedves emlékek is társulnak hozzá a múltból...

Éva írta...

Nagyon guszta és finom könnyed sütemény lehet. Egy kérdés akkor a diós tésztát sem kell sütni?

Vanilin írta...

Hát, ez a krémes nagyon finom lehet! A nagyi féle sütik amúgy is isteniek, látszik a fotókon, hogy ez is az. :)

Okki írta...

Nekem is van egy cseh süti elnevezésű sütemény receptem, amit nagyon szeretünk. A különbség az, hogy én ostya lap nélkül készítem.
Nagyon finom lehet ez a nagymamád féle süti is. :)

teller-cake írta...

Éva, de igen sütni kell a tésztát az ostyalappal együtt kb. negyed órát.

Gerdi írta...

Szépek a szeletek, a táj, a nagymama kézírása...
Mifelénk is sütöttek cseh sütit, diós is, csokis is, csak ostyalap nincs az alján. De hát ahány ház, annyi szokás, s én szívesen ismerem meg más házak szokásait is.

Ani írta...

Nagyon jól néz ki, és nagyon hangulatos az egész poszt.:)

Ani írta...

Nagyon jól néz ki! Hogy én már nem ehetek ilyeneket!Gyönyörű a tálalása is!

Éva írta...

Hideg kutyát elkészítettem nagyon finom köszi!

marisz57 írta...

Zsuzsa, ez gyönyörű lett! A finomság pedig sugárzik róla! Tudtak ám a nagyik is szépet és finomat sütni! :)