2021. április 24., szombat

Bakacsók (kávés sütemény)

Kolléganőm biztatott rá, hogy próbáljam ki ezt a receptet - bakacsók - , amit ő már nagy sikerrel elkésztett. Kicsit hasonít a múltkor bemutatott cseh krémeshez a diós lap és a kávés krém miatt, itt azonban jóval kávésabb a krém, nem kell alá ostyalap és tejszínhab is van a tetején. 

De a lényeg, tényleg fantasztikusan finom...

Kicsit változtattam az eredeti recepten pár lépésnél:

  • Habbá vertem a fehérjét a tésztához, nem az egész tojásokat kevertem ki habosra.
  • Reszelt citromhéjat is csempésztem a tésztába.
  • A főzött krémbe a liszt helyett vaníliás pudingport tettem és főztem bele némi tejet is.
  • Kevésnek találtam a 2 dl tejszínt a tejére, én 3 dl-t vertem habbá, de a 4 dl lett volna a tökéletes.

Bátran ajánlom kipróbálni, nagyon jók az arányok benne, kellemesen kávés és feldobja a dió és a tejszínhab. 

Hozzávalók:

Tészta:

  • 3 db tojás
  • 22 dkg cukor
  • 7 evőkanál erős kávé
  • 10 dkg darált dió
  • 12 dkg liszt
  • Fél citrom reszelt héja
  • 6 g sütőpor
Krém:
  • 1,5 dl erős kávé
  • 1,5 dl tej
  • 3dkg vaníliás pudingpor
  • 15dkg cukor
  • 15 dkg vaj
A tetejére:
  • 4 dl habtejszín (szükség szerint fixáló, vagy zselatin fix)
  • Reszelt étcsokoládé
A tésztához a tojásokat szétválasztottam, a fehérjéből kemény habot vertem. A sárgáját a cukorral és a meleg kávával habosra kevertem. Ebbe vegyitettem kanalanként a sütőporral, citromhéjjal és darált dióval elvegyitett lisztet és a kemény fehérjehabot óvatosan. 20x30 cm-es tepsit papírral kibéleltem, ebben sütöttem meg a tésztát 180 fokon negyed óra alatt.

Közben sűrű krémet főztem a kávéval, tejjel, pudingporral, cukorral. Hagytam kihűlni. A vajat habosra kevertem és hozzákevertem a kávés krémet. Egyenletesen megkentem vele a kihűlt piskótát. Hűtőszekrényben dermesztettem fél órát. 

A tejszínt habbá vertem, megkentem vele a krémet és megszórtam reszelt étcsokoládéval. 









6 megjegyzés:

Katalin írta...

Guszta szeletek! Én nem szeretem a kávét, de aki igen, annak biztos nagyon finom édesség 😊.

Éva írta...

Hűha ezt vétek lenne nekem elkészíteni , minden alkotórésze kedvencem nem tudnám megállni a mértékletes falatozást! Nagyon guszta!!

Vanilin írta...

Csodásan néz ki! :) Szeretem a kávés dolgokat, biztos ízlene.

Luca írta...

Hú, ez nagyon finomnak tűnik. Ki fogom próbálni.

Okki írta...

Soha nem iszom kávét, viszont szeretem a kávéval ízesített süteményeket. Nagyon tetszik ez is, szívesen megkóstolnám. :)

Ani írta...

Hogy te miket sütsz! Bakacsók! Nem hallottam még róla, de nagyon finom lehet.