2021. december 12., vasárnap

Zabpehelycsók karácsonyi díszként - Katalin játékára

Olyan régen volt meghirdetve blogjáték, ezért nagyon örültem Katalin kihívásának. Ehető karácsonyfadíszeket kell a játékára - Mi lógjon a fenyőfán? -  kreálni Luca napjáig. 

Egy kekszfélére gondoltam a játékra, ami könnyű és így elbírják a fenyőágak. Egy nagyon régi, dr. Oetker-es könyvemben találtam rá a zabpehelycsókra, amin eddig még sosem akadt meg a szemem. Milyen kár!!

Egy könnyű, nagyon ropogós kekszről van szó, ami nagyon eteti magát. A férjem teljesen el volt ájulva tőle ,hogy milyen finom, ez meglehetősen jól esett...

Vékony cérnára fűztem a kekszeket és némi ehető aranyspray segítéségével még ünnepibbé varázsoltam.

Megkockáztatom, ez lett a legfinomabb zabkekszem idáig! <3

Hozzávalók:

7,5 dkg vaj

12,5 dkg zabpehely

7,5 dkg cukor

1 tojás

Keserű mandula aroma

5 dkg liszt

1 kiskanál sütőpor

A vajat felolvasztottam, belekevertem a zabpelyhet és enyhén megpirítottam. Hozzáadtam egy evőkanállal a cukorból, karamellizáltam rövid ideig. Hagytam kihűlni.

A tojást robotgéppel krémesre, habosra kevertem, majd ment bele a maradék cukor és 5 csepp mandula aroma. Alacsony fokozaton hozzáadtam a liszttel elvegyített sütőport. 

A keverékhez egy spatula segítségével vegyítettem hozzá az előkészített zabpelyhet. Ebből raktam diónyi nagyságú halmokat egy sütőpapírral fedett lemezre. 180 fokon ~12 perc alatt világos barnára sütöttem.

Megmondom őszintén, amikor kész lett a tészta és kiosztottam a lemezre, nem volt nagy bizalmam a sikerhez - amolyan semmilyen nem volt... - de a végeredmény mindent felülmúlt. :-)




5 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon mutatós és finom lehet! Szerintem karácsonyig még egy adagot készíthetsz hogy jusson a fára is :-))

Katalin írta...

Kedves Zsuzsa, örülök hogy te is jelentkeztél a játékra, ezzel a finom keksszel!

Ani írta...

Milyen egyszerű és milyen mutatós! Bizony jól tud esni, ha a család elégedett.

Okki írta...

Nem csoda, hogy a férjed megdicsérte, hisz nagyon finomnak tűnik. És milyen egyszerű hozzávalók szükséges hozzá, kipróbálandó. :)

Névtelen írta...

Zsuzsám, köszi ezt a receptet! Átalakítom laktózmentessé és megsütöm szilveszterre az unokáimnak! :) Marisz