2021. december 12., vasárnap

Eszterházy torta

Még 2015-ben osztottam meg ennek a tortának a receptjét, amit azóta is sokszor és nagy sikerrel készítek. Most Veronikám 14. szülinapjára készült még októberben. 

Szeretem ezt a díszítési technikát: bevonom a tortát olvasztott fehér csokoládéval, majd gyorsan - mielőtt megkötne - olvasztott étcsokoládéval csíkozom meg egy erre a célra tekert papírtölcsérből. Aztán gyorsan késheggyel, vagy hústűvel belehúzok két irányba a csíkokba, ez adja a különleges mintát.

A zöld lapok a szélén színes ostyalapok, olyasmi mint amire képeket nyomtatnak a cukrászdákban. De ez ízesített - almás - Bécsből kaptunk egy csomagot ajándékba. Nemrég fedeztem fel, hogy mennyire feldobja a tortát, ha a szélére tördelek belőle. :-)

Az Eszterházy torta mindig telitatlálat, akár Karácsonyra is elkészülhet - esetleg az étcsokoládéból lehetne stilizált fenyőfákat, vagy hópelyheket rajzolni rá. :-)




8 megjegyzés:

Katalin írta...

Csak most vettem észre a gyönyörűséges tortádat, vagyis Veronikáét. Nagyon finom lehetett! Isten éltesse sokáig, így utólag!
Én még nem próbálkoztam meg Eszterházy tortával, talán majd egyszer...

Éva írta...

Csodás tortát készítettél, Veronikát Isten éltesse sokáig !

Ani írta...

Isten éltesse Veronikát! Gyönyörű tortát kapott.

Névtelen írta...

Nagyon finomságos lehetett ez a szép torta! :) Marisz

Gerdi írta...

Szépséges tortát készítettél Veronikának! Isten éltesse sokáig!
Boldog, békés karácsonyt kívánok Nektek!

Katalin írta...

Nagyon boldog karácsonyt kívánok neked, és kedves családodnak!

Okki írta...

Csodaszép a torta, mint már megszokhattuk tőled. :)
Áldott Karácsonyt kívánok sok szeretettel neked és az egész családnak. :)

teller-cake írta...

Köszönöm mindenkinek és viszont kívánom a békés, boldog ünnepet! :-)