2022. október 9., vasárnap

Ricottás-gyümölcsös szelet

 


Hétvégére egy szó szerint "seperc" alatt összedobott süteményt kreáltam, ami ugyanennyi idő alatt fogyott el. Még a nagylány is hármasával ette, aki egyébként nem mindig rajong a gyümölcsös süteményekért.

Az ötletet a hűtőszekrény diktálta, volt otthon ricotta, tejszín és egy csomó gyümölcs a fagyasztóban. Így született az egyszerű, de nagyszerű sütemény.

A siker akkora volt, hogy a férjem - aki a közelgő szülinapjára már kijelentette, hogy Ribizlihabos, almás tortát kér - változtatott a kívánságán: 

 "Ilyen süteményt szeretnék a szülinapomra nagy tepsivel -  kettővel!" :-D


                

Hozzávalók:
Piskóta:
3 tojás
3 evőkanál cukor
3 evőkanál liszt
Krém:
25 dkg ricotta
2 evőkanál porcukor (opcionális)
2 dl tejföl
2 dl habtejszín
10g zselatin 
Tetejére:
Vegyesen gyümölcs
1 zacskó piros zselé (nálam DrOetker expressz)


A piskótához a tojásokat szétválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem. Ebbe ment kanalanként a cukor, majd 1 perc múlva a sárgája. A lisztet a legalacsonyabb fokozaton, kanalanként adagoltam hozzá. Sütőpapírral fedett lemezre kentem (25x30 tepsi),  majd 180 fokon ~12 perc alatt készre sütöttem.

A krémhez a zselatint 1 dl vízben feloldottam. A ricottát, tejfölt, cukrot habosra kevertem, a tejszínt egy külön tálban kemény habbá vertem. A megduzzadt zselatint kicsit visszalangyosítottam, a ricottás krémbe kevertem. Óvatosan hozzákevertem a tejszínhabot. Az így kapott krémet a kihűlt piskótára kentem. Hagytam a hűtőben dermedni.

A krém tetejét kiraktam gyümölccsel és a leírás szerint elkészített piros tortazselével bevontam.



 






4 megjegyzés:

Katalin írta...

Szuper süti, szép is, finom is és gyorsan el is készül 😊.

marisz57 írta...

Gratulálok Zsuzsa - remekeltél! :) Legnagyobb dicséret, hogy a férjed a szülinapjára nem 1, hanem mindjárt 2 tepsivel kér! :D Megpróbálom laktózmentessé kreálni a krémet, bár nem tudom, ricottában van-e olyan változat...

Vanilin írta...

Klassz süti! :) Valamiért megértem a férjedet... Szuperfinom lehet! :)

Névtelen írta...

Gyümölcstorta klasszikus felfejlesztve. Nagyon finom lehetett.