2015. július 24., péntek

Amerikai brownie egressel, mandulával


Az előző blogkóstoló játéknál jeleztem, hogy a kötelezőn kívül még egy finomságot sütöttem Bogitól, a Vöröskaktusz blogról.
 
Érett az egres az udvarunkban és a férjemnek eszébe jutott, hogy milyen isteni browniet sütöttem vele tavaly. Hogy kicsit variáljak a témán egy új brownie receptet kerestem Boginál, akinél számtalan ötlet található ebben a kategóriában - is. :-)

A tésztában a diót mandulára cseréltem és bőven megszórtam egressel. Nem is tudom mi a legfinomabb benne, az olvadós csokissága, a fehércsokoládé kocka átroppantása a foggal, a manduladarabok vagy a zamatos gyümölcs... vagy így mind együtt! :-)
Próbáljátok ki bátran!

Hozzávalók:
10dkg vaj
10dkg étcsokoládé
2 tojás
18dkg cukor
7dkg liszt
1 kiskanál vaníliás cukor
6 dkg mandula aprítva
13 dkg fehércsokoládé
Csipet só
Egres, vagy más gyümölcs

A vajat az étcsokoládéval vízgőz felett összeolvasztottam, a fehércsokoládét apró kockákra vágtam, a mandulát durvára aprítottam. 
A tojásokat habosra kevertem a cukorral, csipet sóval. Hozzáadtam a vajas-csokis keveréket, majd a liszttel elkevert mandulát is. Végül belekeverem a csokikockákat, megszórtam gyümölccsel.
Zsírozott-lisztezett, 20x30as tepsibe öntöttem és 180 fokon ~20 perc alatt készre sütöttem. Nem szabad szárazra sütni!


5 megjegyzés:

Gerdi írta...

Én úgy gondolom, hogy így, ahogy van, a legfinomabb. Egresem nincs, van viszont málna fagyasztva, s egyből dupla adaggal indítanék! :-)

Katalin írta...

Nagyon finom lehet az egessel! Általában csak frissen szoktuk enni, ha hozzájutunk, de sütiben is nagyon jó lehet!

Vanilin írta...

Szeretem az egrest, nagyon finom lehet ebben a sütiben. :)

Luca írta...

Szivesen megkóstolnám. Nagyon szeretem az egrest.

Éva írta...

Ezt a sok finomságot jól összeszedted ezt csak nyelni kell de gyorsan! Mifelénk az egrest büszkének mondják de a név nem is érdekes imádom akkor mikor már kezd jó érett lenni!