2016. június 14., kedd

Cseresznyés pite karamellizált töltelékkel Blokóstoló29-re


Kedvenc blogjátékom 29. fordulóját Fűszermánia rendezte, aki gyakorlott mozdulatokkal igazgatta a bloggerek virtuális ténykedését. Fortuna jóvoltából az egyik legkedvesebb blogomról süthettem, Tortafüggő Marisz gyűjteményéből. :-) Akár csukott szemmel is kiigazodnék Marisz konyhájában. ;-)
A kertünkben érő gyümölcshöz igazodva cseresznyés finomságot kerestem Marisznál, de főleg meggyes receptekre bukkantam. Sebaj, egy izgalmasnak látszó pite recepteben egyszerűen a meggyet cseresznyére cseréltem és egy különlegesen finom recepttel lettem gazdagabb. 
A pitét egy közepes piteformában és egy kisebb jénai tálban készítettem el. A mini adagot piknikezni vittük egy csodálatos helyre, a szabadkígyósi kastélyhoz. Igazán méltó volt a finomság a főúri környezethez. :-)
Köszönöm Marisz! :-)

Hozzávalók:

Tészta:
50dkg liszt
16dkg nádcukor
16dkg olaj
1 kis pohár tejföl
1 tojás+1 a kenéshez
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor

Töltelék:
1 lg magozott cseresznye
16dkg nádcukor
5dkg vaj
2 teáskanál őrölt fahéj
1 csomag vanília puding

A töltelékhez a cukrot felolvasztottam majd hozzáadtam a vajat - olvadásig kevergettem. Ekkor beletettem a gyümölcsöt, az egész felhabzott és a cukor összeugrott - majd szépen elolvadt. A pudingport fél dl vízben feloldva a töltelékhez tettem, majd a fahéjjal ízesítve összefőztem. Hagytam kihűlni.
A tészta hozzávalóiból gyors mozdulatokkal tésztát gyúrtam, a felével kibéleltem a porcelánformát, beletettem a tölteléket. A maradék tésztából csíkokat vágtam a sütemény tetejére, majd megkentem tojással. 180 fokon ~35 percig sütöttem, porcukorral meghintve tálaltam.


6 megjegyzés:

marisz57 írta...

Remekül sikerült a pitéd, Zsuzsa! Biztos vagyok benne, hogy legalább olyan finom volt cseresznyével, mint meggyel. Örülök, hogy tudtál tőlem választani, és hogy elégedett voltál vele. :)

Katalin írta...

De nagyon guszta, finom lehetett a sok cseresznyével! Gondolom, gyorsan fogyott :-)

teller-cake írta...

Szuper volt, köszi még egyszer! :-)

teller-cake írta...

Igen, úgy volt. :-)

Vanilin írta...

Ez szuper süti! :) A pitének nem tudok ellenállni, mindegy, hogy milyen töltelékkel készül. A cseresznyés is isteni lehet. Úgy szeretnék egy szeletet! :)

Luca írta...

Azta, ez valami csodásan néz ki. Be tudnám falni az egészet :))