2018. március 16., péntek

Kongó torta gyümölccsel és élő virággal


Annyira bánt, hogy nincs több időm mostanában a blogomra, de igyekszem ezen változtatni.
Persze ezzel párhuzamosan a sütésre sincs időm, hiszen a kettő hatással van egymásra. :-) Mostanában inkább ismétlések történtek a konyhámban, régi receptek újra és újra. Ezt a jelen idő is bizonyítja, éppen bedobálós túrós süti sül a sütőben - ez időben körtebefőttel.
 
A múlt héten viszont készült egy csodás torta kozmetikusom 60. születésnapjára. A kongó torta a kedvence, így az készítettem el hagyományos módon: dobos lapok hézagosan megkenve doboscukorral majd mogyorókrémmel megtöltve.
 
A díszítés azonban modernebb lett: egy könnyű, tejszínes mogyorókrémmel bevontam a tortát és eperrel, áfonyával és apró, élő virágokkal (rózsa, korallvilág) díszítettem. Liofilizált eperdarabkákat hintettem a közepére.
 
A virágok rövidre vágott szárát szorosan alufóliába tekertem, úgy szúrtam a tortába.
 
Végül az egész díszítést lefújtam ehető, csillogó, bordó sprayvel. Szerintem gyönyörű lett...
 
Isten éltessen Kati sokáig még egyszer!
 
 
 
 

10 megjegyzés:

Éva írta...

Csodálatosan szép ez torta! Isten éltesse az ünnepeltet ! Nagyon finom lehetett, ügyes vagy mint mindig:)

Gerdi írta...

Tényleg gyönyörű! :-) Az idővel pedig nem csak Te állsz hadilábon...

Vanilin írta...

Gyönyörűséges! :) A leírás alapján mennyei lehet az íze. :)

Katalin írta...

Csodás lett! Ez is egy remekmű, mint nálad minden :-) és persze nagyon finom is lehetett! Biztos nagy örömet szereztél vele az ünnepeltnek...

tejszínhab írta...

Csodás lett! A blogolással kapcsolatban megértelek - van, mikor minden más háttérbe szorítja, de ez természetes.

marisz57 írta...

Nagyon mutatós, és biztos nagyon finom tortát készítettél a kozmetikusodnak - gondolom, örült neki! :)
A konyhában történő ismétlésekről - azon kívül, hogy tudjuk a latin közmondásból, hogy "ismétlés a tudás anyja", - amit már megkedvelt a ház népe, azt időről időre kérik (van, hogy egyenesen követelik). :D
Nálam is kevesebb poszt kerül mostanában a blogra. És úgy látom, te is leálltál a formatortákkal, a blogolás első éveiben az igazi kihívás volt. Az időről meg -bár nem vagyok időfizikus - mintha mostanában felgyorsult volna...:D

Ani írta...

Gyönyörű lett a torta. Úgy látszik, hogy minden stílusban otthon vagy. :)

Millye írta...

Bámulatosan szép lett :) Imádnám én is

teller-cake írta...

Köszönöm lányok!

Györgyi írta...

Ez eszméletlen szép lett :)