2018. november 16., péntek

Szellemhabcsók

 
Még elmaradt egy sütemény a töklámpás buliról... 


Folytatom a Halloween témájú szülinapi buli aprósüteményeinek felvonultatását. Egyszerű és nagyszerű ez a szellemhabcsók, pillanatok alatt készen van. Igazából csak a szárítás vesz igénybe több időt.
Habcsók szárítással kicsit mindig bajban vagyok, nem mindig sikerül egyformán jól. Szerintem a hab állagától függhet az egész... Ez most jó stabíl hab lett, betettem a 180 fokos sütőbe a Boszorkányujjak után, becsuktam a sütőt és mire kihűlt a sütő, meg is száradtak.
 
Habcsók, habkosár gyümökccsel és fenyő-habcsúcs leírásom itt található.
 
Hozzávalók:
2 tojásfehérje
12dkg porcukor
Fekete ételfestékfilc (olvasztott csokival helyettesíthető)
 
Egy fémtálban a fehérjét, pocukrot elkevertem. Közben egy akkora lábosban vizet forraltam, mint amekkora tetejére a tálat felrakhatom. Gőz felett, elektromos keverővel addig kevertem a fehérjét, míg tömör, fényes habot nem kaptam.
A habot sima csöves nyomózsákból sütőpapírral fedett lemezre formáltam.
100 fokos sütőben készre szárítható.
 
A megszáradt csókokra szemeket és szájat rajzoltunk, a száj a repedéshez került, ahol lehetett. :-D
 
 

6 megjegyzés:

Éva írta...

Jók lettek! Próbálkoztam én is ezzel de nem volt sikeres :-))

Katalin írta...

Cukik lettek :-)

teller-cake írta...

Köszönöm. Éva, nekem sem sikerül mindig. 🙂

marisz57 írta...

jól néznek ki, és főleg "stabilak". Nekem a nyomózsák kezelés nem meg...:D

Luca írta...

Nagyon jók!

teller-cake írta...

Köszönöm! 🙂