2019. május 5., vasárnap

Csokis-kókuszos-karamellás keksz

 
"A sütés bibliája" című könyvből származik a mai recept alapja. Azért csak az alapja mert a bögrés mennyiségekben megadott receptet kicsit átkombináltam, a magam ízlésére és a konyhai felhozatalra átalakítottam. Feldúsítottam egy evőkanál kakaóporral, visszavettem benne a cukrot (ezt még lehetett volna, nekem így is édes volt!) és felhasználtam hozzá a húsvéti, maradék csokinyuszikat is - feldarabolva. :-D
Sárgarépa és tej társaságában csomagoltam be uzsonnára a lányoknak.
 
Hozzávalók:
2 db tojás
8 dkg cukor (az eredeti 13!)
1 teáskanál vaníliáscukor
6 dkg vaj
8dkg liszt
1 evőkanál kakaó (holland)
10dkg kókusz
1 kiskanál sütőpor
Csipet só
1 nagy marék: csokicsepp, feldarabolt csoki, tejkaramella darabok (nálam 5 db felkockázva)
 
  • A tojásokat a cukrokkal, vajjal habosra kevertem.
  • Egy tálban kimértem a száraz hozzávalókat: liszt, só, kakaó, kókusz, sütőpor.
  • A tojásos elegyhez adtam a lisztes keveréket.
  • Legvégül kevertem hozzá a csoki-és karamella daraokat.
  • Sütőpapírra távolságot hagyva diónyi tésztahalmokat kanalaztam (jól terül!).
  • 180 fokon ~12 perc alatt készre sütöttem.



3 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon finom lehet a csoki karamell és még kókuszos is:-))

Vanilin írta...

Isteni lehet! Nagyon örülhettek a lányok ennek a keksznek! :)

Katalin írta...

Kicsit irigylem a lányokat, mert szuper uzsonnájuk volt :-)