2019. július 20., szombat

Barackos forgó (uzsonnaötlet)

 
Tombol a nyáriszünet, mégis az iskolai uzsonnásdoboz jutott eszembe erről a süteményről, amit hosszú hallgatás után osztok meg. Mert milyen jól is mutatna a sulis dobozkában egy üveg kakaó társaságában. :-)
 
Suli hiányában reggelire, tízóraira, ebédre, uzsonnára, vacsorára fogyasztották a lányok, illetve amíg el nem fogyott.... :-)
 
A recept roppant egyszerű: bolti leveles tésztából készült. Egy régi sütiskönyvemben kelt tésztával szerepel, abból is kibróbálom majd.
 
Szívből ajánlom mindenkinek! :-)
 
Hozzávalók (nekem 32 db jött ki belőle):
1 csomag leveles tészta (50dkg)
1 db tojás
16 db sárgabarack
Liszt a nyújtáshoz
Nádcukor
Fahéj
 
  • A kiengedett tésztát lisztezett felületen ~2 mm vékonyra nyújtottam.
  • A tésztalapot négyzetekre osztottam.
  • Minden négyzetet bevágtam a négy saroktól úgy, hogy a vágások egymást nem érjék el.
  • Felvert tojással lekentem a bevágott lapokat.
  • Minden lap közepébe egy lefordított, fél sárgabarack került.
  • A lapokat a bevágások mentén forgókká hajottam (mint régen, gyerekkorunkban papírból), minden második sarkot ráhajtottam a barack közepére.
  • Tojással lenentem, nádcukorral megszórtam, fahéjjal meghintettem a kész forgókat.
  • ~190 fokon barnára sütöttem.
 
Csak most látom, Petra lányom mindegyik tetejére tett egy-egy csokicseppet! :-DD
 
 

4 megjegyzés:

Luca írta...

Na, ez is jöhetne. Van is itthon vajas tésztám. Nagyon jó ötlet. Képzeld én melegszendvics sütőben szoktam sütni a vajas tésztából almás batyut. Nálunk a párolt alma nagy kedvenc, de bármivel isteni.

Ani írta...

Nagyon finom lehetett. Szívesen megkóstolnám.

teller-cake írta...

Luca, leveles tészta szendvicssütőben? :-O
Kiolajozod előtte a sütőt?
Milyen vékonyra nyújtod és
mennyi ideig sütöd? :-)

marisz57 írta...

Ez nagyon finom! Én szilvalekvárral készítettem. :)