2019. július 27., szombat

"Bedobálós" lepény mákkal, sárgabarackkal

 
Az egyik legegyszerűbb és legnagyszerűbb sütemény édesanyám repertoárjából a kakaós kevert mellett. Számtalan vasárnap sütöttünk együtt ilyet a konyhában, én  mai napig imádom variálni. Bemutattam már cseresznyével-túróval, ribizlivel piteformában, de bolondítottam már dióval, csokicseppel is a tésztáját.
 
Most egy kis maradék, darált mák és érett, lédús sárgabarack került a tésztába. Fahéjas cukorral meghintve bártan állíthatom, ez lett az egyik legfinomabb verzió!
 
Mákimádóknak kötelező! :-D
 
Hozzávalók:

10dkg zsír
18dkg cukor (eredetileg 25, de lecsökkentettem)
Fél citrom reszelt héj
20dkg liszt
12 dkg darált mák
3 tojás
1 csomag sütőpor
2,5 dl tej
Sárgabarack negyedelve
Két evőkanál fahéjas porcukor
A zsírt az egész tojásokkal, citromhéjjal és a cukorral jó habosra kevertem, körülbelül 5 percen át. Ezután kanalanként hozzáadtam a sütőporral elkevert lisztet, mákot és a tejet. Zsírozott-lisztezett (26x35cm) tepsibe öntöttem, a tetejét megraktam gyümölccsel.  180 fokon ~25 perc alatt készre sütöttem (tűpróba!).
Fahéjas porcukorral meghintve tálaltam.
 
 

8 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon jó ízkombináció, fencsi lehetett :-)

Vanilin írta...

Szuper süti! :)

Éva írta...

Nagyon guszta tudnám szeretni:)

teller-cake írta...

Köszönöm lányok, tényleg isteni lett! :-)

Luca írta...

Hú, ezt ki kell próbálnom. Gondolom a szilvával is ugyan ilyen finom lehet. Hétvégén ez lesz a sütink.

Ani írta...

Nahát! Eszembe se jutott. Pedig almával, meggyel már készítettem. Az almás ötletét éppen tőled vettem. Talán meg kapok egy kis barackot. Jó ötlet.

teller-cake írta...

Luca, várom a beszámolót szilvával és én is teszek egy próbát! :-)) Tényleg fenséges volt... :-P

marisz57 írta...

Imádjuk az ilyen "csak mindent összekeverni" süteményeket. Megpróbálom "mentesíteni". :)