2020. március 30., hétfő

Kólás süti #maradjotthon#


December óta halogatom ezt a süteményt, ami a vasárnap délutánunkat édesítette meg a kert-és udvarrendezgetés közben. Az egyik kedvenc oldalamon, Györgyi blogján pillantottam meg és karácsonyra tervezetem elkészíteni, de mostanra sikerült.
 
Györgyi is említi, amit én is megerősíthetek, a kóla nem igazán érződik a süteményben, így aki erre számít - csalódni fog. Viszont a szénsavas ital a szódabikarbónával csodálatosan habossá tette a tésztát, ami nagyon jót tett a végeredménynek. Egy rendkívül szaftos - amolyan brownie szerű sütemény, aminek rendkívül finom a máz a tetején!
 
Tegyetek vele egy próbát! :-)
 
Hozzávalók:
20 dkg liszt
12 dkg nádcukor
3 teáskanál kakaópor
1 teáskanál szódabikarbóna
1 csipet só
5 dkg étcsoki
2 db tojás
14 dkg vaj (nálam a tésztában margarin)
2 dl kóla
Máz:
8 dkg vaj (nálam is vaj)
3 dkg étcsoki
4 evőkanál kóla
1 kiskanál kakaópor
1 evőkanál nádcukor 
Cukorgyöngyök
 
Először a mázat készítettem el: a hozzávalókat összemelegítettem egyneműre (főzni nem kell!), majd kihűtöttem.
A tojásokat habosra kevertem az olvasztott vajjal, csokival és cukorral. A szárazanyagokat összevegyítettem és kanalanként adtam a tojásos keverékhez - felváltva a kólával.
Előmelegített sütőben ~180 fokon ~20 perc alatt készre sütöttem 25x30 cm-es, bélelt tepsiben (Tűpróba - a tű legyen még kicsit ragacsos, nem szabad túlsütni).
A kisült tésztát még melegen megkentem a máz felével (a többi máz ment a hűtőbe).
10 perc múlva rákentem a maradék mázat is és hagytam kihűlni.
Cukorgyöngyökkel dekorálam.
 

 
 


 

6 megjegyzés:

Éva írta...

Látszik hogy ez nagyon nagyon finom lehet! Jó tömény édesség de gondolom ez nem okozott gondot:-))

Katalin írta...

Nagyon jól néz ki, mutatós süti 😊

teller-cake írta...

Éva, nem volt tömény, nagyon kellemes sütemény. :-)
Katalin, köszönöm. :-)

KonyhaMalacka írta...

Nagyon érdekesen hangzik ez a kóla sütiben. :)

marisz57 írta...

Csoda sütiket sütsz a "maradjotthon" jelszó alatt. A sacher kekszed is nagyon tetszik! És végül én is azt javaslom : Maradj otthon! :)

Gerdi írta...

Ez a süti egyszer tuti a mi napunkat is meg fogja édesíteni! :-)