2020. április 5., vasárnap

Rizskoch meggyel #maradjotthon#


Veronika lányom kérése volt szárazbableves és rizskoch, miért is mondtam volna rá nemet. :-) (Pláne, hogy sokszor ötletszegény vagyok az ebédfőzést illetően... )  Készült rizskoch már nálam eperszezon idején eperszósszal nyakonöntve, most a nagymamám szokása szerint: meggyel megszórva. Mama mindig így készítette, nem is emlékszem meggy-mentes változatra. Most is az ő jól bevált receptjéhez ragaszkodtam.
 
Hozzávalók: 
25dkg rizs
1 liter tej
2dl víz
Csipet só
15dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
2dkg mazsola
5 db tojás
2 púpos evőkanál liszt
5 dkg vaj
1 marék meggy (befőtt vagy fagyasztott)
 
A rizst a vízzel egy nagy edényben elkezdtem melegíteni. Amikor felszívta az összes vizet hozzáöntöttem a tejet és a sót, majd fedő alatt - gyakran megkeverve - 20 perc alatt puhára főztem. Ekkor belekevertem a cukrot és vaníliás cukrot, valamint a mazsolát és lefedve egy órán át állni hagytam.
A vajat a tojássárgákkal habosra kevertem, a fehérjékből kemény habot vertem. A sárgájás keveréket és a lisztet a tejberizshez adtam, majd óvatosan belevegyítettem a fehérjehabot is.

Zsírozott lisztezett tepsibe (24x34cm) öntöttem, megszórtam a meggyel  200 fokon 25 perc alatt aranybarnára sütöttem.
 

 

6 megjegyzés:

Vanilin írta...

Nagyon guszta a mosolygós meggyszemekkel! Én is szeretem a rizskockot, illetve a köleskochot is szoktam készítem, az is finom. :)

Gerdi írta...

Nem rég Évánál csábított egy hasonló recept, ami persze nem készült el. Most meg itt ez a meggyes csoda, ami ráadásul nagyi-recept- ez jó ajánló, úgy hogy ki nem hagyom! :-)

KonyhaMalacka írta...

Húúú, de gusztusos :) Ez kínzás így éjjel ;)

Éva írta...

Nagyon guszta! Finom lehet meggyel legközelebb ezzel készítem én is nagyon szeretem:)

Katalin írta...

Nagyon guszta a meggyel! Nálunk is nemrég volt, mi mindig sárgabarack lekvárral esszük 😊

Ani írta...

Nahát! Milyen jó ötlet! Áldott húsvétot kívánok!