2020. március 25., szerda

Gofri #maradjotthon#


Lehet, hogy nem túlzás ha azt írom, hogy 5 éve biztos nem vettem elő a gofrisütőm. Nem mintha nem szeretnénk ezt az édességet, de anyósom viszonylag sokszor készít a lányok kívánságára, így én nem éreztem úgy, hogy neki kellene állnom.
Most viszont a kialakult korona-helyzet okán minednféle rég elfeledett étel és sütemény receptet leporolok. Ez a recept még a kamaszkoromban elkezdett füzetben szerepel, olyan 16 évesen kértem és kaptam egy gofrisütőt - ezt használom ma is. :-)
 
Lencseleves mellé készült a gofri szabadon választható feltétekkel - vagy csak magában :-) : eper-és sárgabarackdzsem, csokipuding, nutella, porcukor, tejszínhab - tetszés szerinti variációban.
 
Hozzávalók:
4 db tojás
17dkg porcukor
20dkg margarin
Fél citrom reszelt héjja
1 csomag vaníliás cukor
25dkg liszt
1 kiskanál sütőpor
1 dl tej
Kevés étolaj
 
A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéből kemény habot vertem. A sárgáját habosra kevertem a cukrokkal, olvasztott margarinnal, citromreszelékkel. A keverékhez adagoltam felváltva a tejet és a sütőporral elvegyített lisztet. A kikavart tésztába vegyítettem a fehérjehabot óvatosan.
Közben a gofrisütőt beizzítottam és olajjal meglentem mindkét felét. Kis evőkanálnyi tésztát a sütő közepébe lapátoltam és azonnal lecsuktam. Oldalt lesekedtem, hogy pirul a tészta.
 
Nekem 12 db gofri jött ki a tésztából.
 
 

4 megjegyzés:

Okki írta...

Most, hogy mondod, mi sem készítettünk gofrit évek óta. Pedig szeretjük, és milyen jó választás egy jó kiadós leves után .... de nemcsak. Nálam a lekváros és nutellás feltét a nyerő, de önmagában is szeretem egy bögre kakaóval. :)
Kitartást nektek és vigyázzatok egymásra!

teller-cake írta...

Köszönjük Okki, és viszont kívánjuk! És elő azzal a gofrisütővel! :-D

Vanilin írta...

Mi is szeretjük a gofrit! A héten is készítettünk. :)

Gerdi írta...

Itthon nálunk is nagyon régen készült. Pedig veri a palacsintát- legalábbis nálam. Legutóbb az iskolában sütöttünk a gyerekekkel, diabetikus változatban- s milyen finom lett! :-)