2020. március 22., vasárnap

Sacher keksz #maradjotthon#


Nehéz időket élünk mostanában, és itt nem arra gondolok, hogy sok időt kell együtt tölteni a családdal...
A gyerekek otthon tanulása, a megváltozott munka-és életkörülmények nálunk is átírtak mindent.
 
Viszont többet sütök - na és persze főzök... :-D - az elmúlt napokban, hogy a lányoknak legyen mit eszegetniük az otthontanulás szüneteiben is. Nem győzöm nekik hangsúlyozni, hogy milyen szerencsések abban, hogy ketten vannak - így van társaságuk, kertes házban lakunk - így ki tudnak menni az udvarra, és az udvar sem néptelen - Rozi kutya és a két macska nagyon élvezik az állandósult társaságot. :-)
 
Itt az ideje hát a rég halogatott receptek próbájának. :-)
 
Elsőként Gerdi Sacher kekszét vettem elő, amit már nagyon régóta tervezek. Puha, omlós, csokis kekszet kaptam eredményül, amiért köszönet Gerdinek! :-)
Kiemelném, hogy SOK keksz (nálam 3 tepsi) lett belőle, így feltölthető a kekszes doboz vele - egy időre... :-DD
 
Hozzávalók:
3 tojás
30 dkg margarin
20 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
50 dkg liszt
1 csomag sütőpor
2 púpozott evőkanál kakaó
1 evőkanál sárgabaracklekvár
10 dkg aszalt sárgabarack
10 dkg csokoládé
 
A csokit és az aszalt sárgabarackot kisebb darabokra vágtam.
A tojásokat elkevertem a cukorral, vaníliás cukorral és a mikróban megolvasztott margarinnal. Majd hozzáadtam a lisztet, sütőport, kakaót, lekvárt, és összekevertem. Sűrűn keverhető masszát kaptam. 
Végül beleforgattam a csoki- és aszalt barackdarabokat.
Két kanál segítségével diónyi kupacokat formáztam, tepsibe pakoltam, helyet hagyva közöttük, mert kissé elterülnek.
180 fokos sütőben sütöttem, addig, míg a tetejét megnyomva már nem puha.
 
 

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Finomat sütöttél, valóban jó sok lett belőle 😊 Emlékszem Gerdinél is, mindkettőtöknél nagyon guszták lettek a kekszek!
Jó nektek, hogy kimehettek a kertbe, egy kis könnyebbséget az is ad. Mi is csak a vásárlások miatt hagyjuk el a lakást. Friss levegőért kirándulunk, járjuk a Pilist, mint ahogy eddig is hétvégeken, de most hét közben is lehet, persze csak ha jó az idő....

Ani írta...

Igen, mindent átírt a vírus. Nálunk is itthon van a két egyetemista, néha kijönnek a szobájukból, hogy ilyen meg olyan órán voltam. Persze nem tudjuk mi sem, hogy meddig mehet ez így. Sok erőt és bölcsességet kívánok neked. És süssél sok ilyen finomságot.

Éva írta...

Nagyon guszta és finom lehet ez a keksz. Gondolom a lányoknál kapós volt és jöhet a következő próbasütésed:-))

Gerdi írta...

Nagyon örülök, hogy megsütötted! Nálunk nem számít soknak ez a mennyiség- rendszerint azért sütök hasonlókat, hogy Fiamat felpakoljam. Felét elviszi, másik felét meg majd mi iskolába, munkába. Én még nem igazán tudtam kihasználni az itthon töltött időt sütésre, de ma elhatároztam, hogy délután hagyok csapot-papot, és szánok egy kis időt a blogra is. Ma még sütésre nem, de meg van rendelve a brownie! :-)