2020. augusztus 29., szombat

Túrós-fügés galett

Még tavaly nyáron vált nagy slágerré a konyhámban a galett, ez a fenséges pite-féle sütemény. Egyszerű, nagyszerű és ezerképpen variálható.
Nyár derekán a roskadozó fügefa végett túróval és fügével készült, igazán isteni eledel!
Nagyszerűen sikerült a fűszeres fügedzsem is, most már csak a csokis-fügés muffinokat kellene megismételni... :-)
Sütésre várva
Hozzávalók:
tészta:
30 dkg liszt
13 dkg vaj
2 evőkanál nádcukor
1 csipet só
3-4 evőkanál hideg ásványvíz
töltelék:
10 db füge
15dkg túró 1dl tejföllel és nádcukorral
kevés búzadara a tészta alá
1 tojássárgája a lekenéshez
A tészta hozzávalóiból a puha vajjal gyors mozdulatokkal tésztát gyúrtam. A kész tésztát becsomagoltam és 2 óra hosszára a hűtőbe tettem.
A gyümölcsöt megpucoltam, összevágtam. A túrót tejföllel, cukorral elkevertem.
A pihent tésztát 3mm vastag körré nyújtottam lisztezett gyúródeszkán. Egy tepsire helyeztem, melyet megszórtam némi búzadarával. A tészta közepére kentem a túrótölteléket majd ráalmoztam a gyümölcsöt úgy, hogy 3-4cm perem maradjon szabadon körben. A tészta szélét körben felhajtottam.
A felhajtott tészta részt tojássárgájával megkentem és megszórtam bőven nádcukorral.
180 fokon ~fél óra alatt világosra sütöttem.

12 megjegyzés:

Katalin írta...

Micsoda finomságot sütöttél, nagyon guszta lett! A természet lágy ölén elfogyasztani még csodásabb lehetett 😄

Éva írta...

Nagyon guszta és finom lehetett. Először azt hittem hogy szilva van a közepén.

Vanilin írta...

Hűű, milyen finom lehet! :)

Ani írta...

Nagyon takaros lett. Biztos jó más gyümölccsel is.

Ani írta...

Nagyon jól néz ki, bár én a fügét nem szeretem, de jó ez más gyümölccsel is.

Gerdi írta...

Ó, jöhet(ne), csak egy szeletke belőle! :-)

Luca írta...

Ez nagyon finom lehet. Imádjuk a fügét.

Ani írta...

Kicsit fura most kellemes ünnepeket kívánni, de mit csináljunk, ha ilyen ritkán posztolsz. Áldott szép karácsonyt neked és a családodnak!

Ani írta...

Istentől megáldott újévet kívánok az egész családnak. Kicsit több posztot, ha kérhetném. :)

Luca írta...

Hú, nagyon eltüntél, pedig biztos sütöd a csodás sütiket. Remélem minden rendben van veletek!

teller-cake írta...

Jól vagyunk, köszönöm,remélem ti is. :-)

teller-cake írta...

Köszönöm Ani, igyekezni fogok. :-)