2021. október 3., vasárnap

Fügés tiramisu torta

Petra névnapjára tiramisu tortát kért amit egy nagy kedvencével, a fügével bolondítottam meg. Javában érik a vízparti fügefánkon a második kötés, a gyümölcsöknek gyönyörű piros a belseje és mézédes az íze...

Még nyáron főztem egy nagy adag fügedzsemet, most ezt is felhasználtam ehhez a könnyed tortához. 

A torta alja egy fügedzsemmel megtöltött piskótatekercs szeletekre vágva, ezzel raktam ki a tortaforma alját.

Hozzávalók:


1 tekercs piskótarolád fügedzsemmel töltve

50 dkg mascarpone

15 dkg porcukor

3 dl tejszínhab vagy növényi hab

1dkg zselatin

1 dl narancslé 

Fahéj

Rum aroma

25dkg babapiskóta

2 dl kávé (cukorral)

1 zacskó színtelen tortazselé (hozzá narancslé)

1 db narancs, 2-3 db füge

fügedzsemmel megtöltött piskótatekercset szeletekre vágtam, ezzel raktam ki a tortaforma alját (~26 cm) szorosan. A zselatint bekevertem a narancslébe, hagytam megdermedni. A tejszínt kemény habbá vertem, félretettem. A kávéba némi cukrot és rumaromát kevertem. A mascarponét habosra kevertem a porcukorral, fahéjjal és rum aromával ízesítettem. Belekevertem a megdermedt, majd felolvasztott zselatint, végül óvatosan belevegyítettem a tejszínhabot.

A piskótatekercs szeletekre kentem a krém harmadát. Kiraktam kávéba mártott babapiskótával, majd a krém második harmada következett. Újra kávéba mártott babapiskóták jöttek, majd a maradék krémmel lezártam a tortát. Egy éjszakát hagytam dermedni.

Másnap kiraktam a torta tetejét narancs-és fügeszeletekkel. A színtelen tortazselét narancslével készítettem el, ezt öntöttem a tetejére.






8 megjegyzés:

Éva írta...

Csodás tortát sütöttél ahogy olvastam a receptet úgy nyeltem nagyokat!Petra lánykádnak add át üdvözletemet és sokszor puszilom!

Katalin írta...

Szép, különleges tortát kapott Petra, Isten éltesse a nagylányt!
Nagyon finom lehetett! A fügét mi is nagyon szeretjük, Apukámnál is ontják a másod érést.
Hogy tetszett Erdély, hogy sikerült az utatok? Remélem nagyon jól....

teller-cake írta...

Köszönöm, átadom! 😀

teller-cake írta...

Köszönjük! Nagyon jól sikerült az út különleges élmény volt. Tusnádfürdő környékét jártuk be, medvéket is láttunk. 😀

Ani írta...

Már nagyon hiányoltalak. Csodás visszatérés. Különleges és nagyon szép tortát sütöttél. Petrának Isten áldását kívánom.

Vanilin írta...

Hűű, micsoda torta!! :)) Ez isteni lehetett! Isten éltesse a lányodat! :)

Katalin írta...

Örülök, hogy ilyen jól sikerült az utatok. Erdély egyik szép vidékén voltatok. Már több éve volt, mikor arra jártunk, és már akkor hallotuk, hogy a medvék szeretik azt a környéket. Mi még sajnos, vagy szerencsére nem találkoztunk medvével. Azt hiszem nagyon megijednénk 😊.

Gerdi írta...

Csodás tortát alkottál Petra napjára! Utólag is boldog névnapot kívánok Neki!