2023. június 10., szombat

Túrótorta eperrel, csokis keksszel (sütés nélkül)

Egy nagyszerű, nyárindító torta, amihez nem kell a sütő, csak egy jól működő, hideg hűtőszekrény. :-) 

A Femina oldalon találtam, ahol már sok jó, bevált receptre bukkantam. Annyin változtattam, hogy a túrótöltelékbe vaj-porcukor keverék helyett növényi habot kevertem, így lazítottam. Krémlazításokra a Meggle hab a kedvencem, de csak magában, sütemény tetején a növényi habot nem szeretjük, csak az igazi tejszínből vertet. 

Legközelebb áfonyával is megszórom. :-)

Alap:
  • 20 dkg csokis keksz
  • 7 dkg vaj
A KRÉMHEZ
  • 50 dkg túró
  • 5 dkg porcukor
  • 5 dl Meggle hab
  • dl tej
  • 3 teáskanál zselatinpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
A TETEJÉRE
  • 15 dkg eper

Az alaphoz való kekszet késes aprítóban törd össze. A vajat olvaszd meg, keverd a kekszdarához, és simítsd el az egészet egy kapcsos tortaforma aljában. Tedd a hűtőbe addig, amíg összeállítod a krémet. 

A krémhez a túrót turmixold össze egy deci tejjel, a reszelt citromhéjjal és a por- és vaníliás cukorral. A maradék két deci tejet öntsd egy kis lábosba, add hozzá a zselatinport, és melegítsd meg, de ne forrald fel. Hűtsd langyosra. A Meggle habból készíts kemény habot. A langyos zselatint öntsd a túrós krémhez. Keverd jól össze, vegyítsd hozzá a habot és egyengesd el a kekszes alap tetején. Hűtőbe dermedjen egy éjszakán át.

Másnap a torta tetejét díszítsd felvágott eperdarabokkal. Én egy kis zselével is megkentem, hogy ne hulljon le róla gyümölcs.




6 megjegyzés:

Katalin írta...

Csodás lett, és biztos nagyon fincsi is ilyen szép magas túrós-habos krémmel!
A Megglét én is szeretem 😊.

Éva írta...

Nagyon mutatós és finom lehetett. Most éppen ilyen tortákat böngészek lányom szülinapjára. Milyen nagy volt a forma amibe tetted?

Névtelen írta...

Gyönyörű lett. Milyen szép magas! Engem is érdekelne a tortaforma mèrete.

teller-cake írta...

16 szeletesnek ìrja a recept, így én egy közepes, 18 cm átmérőjű formában készítettem.

teller-cake írta...

18 cm átmérőjű formában készült.

Gizi írta...

Gyönyörű torta, már a látványától is megjön hozzá a kedvem. Nyáron én is sokszor készítek sütés nélküli túrótortát, a férjem kedvence.