2023. május 29., hétfő

Babapiskótás (krémes, rumos)


Valami egyszerű, de krémes süteményre vágytunk a hétvégén, így a "Házi sütemények" című könyvből a meglehetősen  fantáziátlan elnevezésű, "Babapiskótás" süteményre esett a választásom. Az egyszerű név ellenére a képen nagyon jól nézett ki és végül is nem is csalódtam.

A krém liszttel sűrített besamell alapú, ezt legközelebb mindenképpen vaníliás pudinggal készíteném, nekem nagyon hiányzott egyerősebb, vaníliás íz. A máz a tetején a saját kakaós mázam, ebben még nem csalódtam.

Viszont remekül összepuhult másnapra - tényleg várni kell egy éjszakát! - és a család villámgyorsan fogyasztotta. :-)

Hozzávalók:Tészta:
30 dkg liszt
10 dkg margarin
10 dkg porcukor
2 dkg kakaó
Fél csomag szalakáli
1 db tojás
1 dl tejföl
1 csipet só
Krém:
3 evőkanál liszt (nálam legközelebb 1 zacskó vaníliás pudingpor)
5 dl tej
20 dkg vaj
20 dkg porcukor
1 db vaníliás cukor
 20 dkg babapiskóta
1 dl tej
1 dl rum (ennek hiányában rumaroma több tejjel)
Máz:
2 evőkanál cukor
2 evőkanál holland kakaópor
3 dkg margarin
Kis rumaroma

A tészta hozzávalóiból a puha margarinnal linzerszerű tésztát gyúrtam, ketté osztottam és 2 db lapot sütöttem belőle (3 mm vastag) 180 fokon ~10 perc alatt.
A lisztből, tejből sűrű besamellt főztem, kihűtöttem.
A vajat, porcukrot habosra kevertem, ebbe ment a kihűlt krém.
Az egyik lapot megkentem a krém felével, a rumos tejbe mártott babapiskótákat elosztottam rajta - kis hely legyen köztük - és a többi krémmel lezártam. Erre ment a másik lap, majd a kakaós máz.
A kakaót és cukrot összekevertem, annyi vizet adtam hozzá, hogy sűrű, de keverhető legyen. Ezt kis tűzön állandó keverés mellett felforraltam. Ebbe ment a rumaroma és margarin, miután beleolvadt, elkentem a felső lap tetején.
Egy éjszaka állás után az igazi! 




6 megjegyzés:

Bettina írta...

Imádom ezt a sütit. 100 forintos recept néven ismerjük a családban, nagymamám sütötte először vagy 30 éve🙈. Anyukám most pünkösdre sütötte meg éppen.

Éva írta...

Nagyon guszta és finom lehetett! Hasonlót már én is sütöttem de a neve most hirtelen nem jut eszembe.

Katalin írta...

Nagyon guszta! Pudinggal lehet hogy még jobb, de így is nagyon finom lehetett!

Vicuska írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Vicuska írta...

A hozzávalók alapján nagyon finom lehet, gyorsan elfogyónak tűnik :)

teller-cake írta...

Na, ez a név már kreatív, tetszik! :-) Bár a 100 Ft nem túl reális, sajnos....:-D