2024. január 28., vasárnap

Almás krémes

Mostanában valahogy ráálltam a krémes süteményekre hétvégén, mert mindkét lányom nagyon szereti őket. Veronika nagyon lelkesen falta ezt is, pedig az almás pitéhez hozzá sem nyúl... :-D

Ez egy régi, talán Kiskegyedből való recept, még tizenévesen ragasztottam be a könyvecskémben, amikor elkezdtem gyűjteni a recepteket. Régen anyuval többször megsütöttük, eztán valahogy elfelejtkeztem róla.


Hozzávalók:
Tészta:
6 tojás
13 dkg cukor
3 evőkanál víz
15 dkg liszt
1 evőkanál kakaópor
1 kiskanál sütőpor
1 kg alma
Krém:
0,5 liter tej
2 csomag vaníliás pudingpor
18 dkg cukor
2 dkg vaníliás cukor
25 dkg vaj vagy margarin
Tetejére:
1 tábla étcsokoládé

30x40-es tepsi alját kibéleltem alufóliával. A fóliára rászeleteltem a meghámozott almát. A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéből kemény habot vertem. A sárgáját a cukorral és vízzel habosra kevertem, ebbe vegyítettem a sütőporral kevert lisztet. A fele tésztát az almára simítottam, a másik felébe belekevertem a kakaóport, ezt a sárga tésztára kentem. 180 fokon készre sütöttem. (Tűpróba!)
A krémhez a pudingporokat elkevertem a cukrokkal és a tejjel és sűrű krémmé főztem. (Elvileg porcukor kellene a zsiradékhoz, de én mindig kristálycukrot főzök bele a pudingba.) Kihűtöttem. A vajat habosra kevertem, ebbe vegyítettem a főtt krémet és a sütemény almás felére kentem. Hűtőben dermesztettem kicsit.
Az étcsokoládét gőz felett kis olajjal megolvasztottam és a krémre kentem.

Sajnos erre a sütire is igaz, másnap, összeérve az igazi! :-)





5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon izgalmas. Még nem is hallottam ilyenről. Nagyon finom lehet. Ani

Éva írta...

Nagyon guszta! Ez nálunk is nagy kedvenc és jó régen sütöttem, én egy régi "Fakanál" újságban találtam.

Katalin írta...

Finom hétvégi süti volt, almás is, krémes is, csokis is.... egy szóval szuper!

Gizi írta...

Nagyon guszta, és finom sütemény. Hú de szeretem, és már milyen régen sütöttem.Köszi hogy eszembe juttattad.

Luca írta...

Ha szeretitek a mákot, akkor ajánlom még a szabolcsi máktortát, mert abban is párolt alma van. Ez az egyik olyan országtorta, amit egyszerű megsütni és isteni finom.
Erről a sütiről jutott eszembe, mert az is alma, vanilia krémmel. Isteninek tűnik ez a krémes i.