2024. február 4., vasárnap

Almakompót

Nem is tudom, hogy készítettem-e valaha almakompótot... De nagymamám és anyukám biztosan, erre jól emlékszem. Az almáink romlásnak indultak a kamrában, ezért készült már mostanában almáspite, almás krémes és most almakompót.

Igazán gyorsan összedobható finomság, nem is tudom, hogy eddig miért nem jutott eszembe...

Érdekes volt kint az időjárás a fotózáskor, sütött a nap, csicseregtek a madarak, tavaszias hangulat volt február elején.

Hozzávalók:

1 kg alma
10 dkg cukor
1 liter víz
Fél citrom leve
1 db fahéjrúd
6-8 szegfűszeg

Az almát meghámoztam és feldaraboltam. Beletettem egy lábosba, löntöttem a citromlével és cukorral, mellétettem a fűszereket és felöntöttem a vízzel. Fedő alatt 15 perc alatt puhára főztem, majd hagytam kihűlni.
Sajnos pont elfogyott az egész szegfűszeg, így őrölt került bele, de ez az ízen nem változtat.





5 megjegyzés:

Katalin írta...

Klassz finomságot készítettél! Én is szoktam, szinte ugyanígy, de szeretjük ugyanezt birsalmával is.
Ma tényleg elég tavaszias idő volt, szépen sütött a nap, de délutánra ismét befelhősödött. Úgy néz ki még nincs vége a télnek...

Gizi írta...

Imádom az almakompótot, és most szívesen megkóstolnám olyan guszta. Én pl. egy fél csillagánizst is teszek bele, azzal még finomabb lesz. Tegnap pl. almamártást csináltam a töltött hús mellé. Ugyan így készül, csak kevesebb lével, kicsit tovább főzöm, és végül vaníliás pudingporral sűrítem be.

Névtelen írta...

Hogy mik vannak?! Életed első almakompótja! Pedig milyen finom. Biztos lesz újrázás.

Éva írta...

Guszta! Nagyon szeretem gyakran készítek mostanában behabarom akkor kevesebb vizet kell rátenni. Egyszer próbáld ki úgy is nagyon finom !

Luca írta...

Nálunk nagyon sokszor volt, apám kedvence volt. Én is gyakran csinálok. És itt Norvégiában nagy kedven, az almalekvár. Nagyon egyszerű, összekockázza az ember az almát, kis cukor, fahéj pici víz inditásként és összefőzzük, gyors finomság. Mi nagyon szeretjük tócsira kenni pl. De magában csak kanalazni is szuper finom.